کد خبر: 241319
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
بازدید 2652
انتشار فراخوان یک جشنواره با موضوع شاهنامه

سومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان «جایزه شروه» با موضوع شاهنامه فردوسی برگزار می‌شود.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، سومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان «جایزه شروه» با یاد و گرامیداشت عربعلی شروه، هنرمند نقاش، سفال‌گر و مجسمه‌ساز، به همت انجمن دوستداران شروه، همکاری زیباسازی شهر تهران و کانون استان برگزار خواهد شد.
براساس این خبر، هدف از برگزاری جشنواره «رشد و توسعه فرهنگ و هنر»، «ایجاد انگیزه و پویایی در گسترش پیوند بین هنرهای تجسمی و ادبیات کهن ایران» و «ترویج مضامین عمیق داستان‌های شاهنامه فردوسی» است.
انتخاب و نمایش آثار، کارگاه‌های آموزشی، معرفی شاهنامه فردوسی به شیوه‌های گوناگون برای کودکان و نوجوانان و شاهنامه‌خوانی به زبان‌های زنده دنیا بخش‌های مختلف جشنواره را تشکیل می‌دهد.
گفتنی است، فریماه تابعی، مامک یحیی‌پور، مژده مهرآفرین، فروغ خوشنویس‌انصاری و شیوا شروه اعضای شورای انتخاب و داوران جشنواره هستند. مرضیه قره داغی (شروه) نیز دبیر جشنواره است.
علاقه‌مندان باید طی دو روز 16 و 17 خرداد ساعت 10 تا 18 آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان ولیعصر(عج)، نرسیده به خیابان طالقانی تحویل دهند.
سومین جشنواره نقاشی کودک و نوجوان «جایزه شروه» با موضوع شاهنامه فردوسی 23 خرداد تا 7 تیر  در موسسه فرهنگی هنری صبا برپا خواهدشد.