کد خبر: 243288
تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
بازدید 3486
نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست

نخستین فراخون جشنواره فرهنگی، هنری، ادبی "قامت دوست" کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تهران، منتشر شد.

کانون پرورش فکری استان تهران به منظورتجمیع و چابک سازی فرآیند جشنواره های استان، همینطور برنامه ریزی صحیح  جهت آزادسازی وقت و توان کارشناسی و ظرفیت های مراکزدر نیمه دوم سال و نیز همسویی با اهداف راهبردی مدیرعامل،  فراخوان " قامت دوست " را منتشرکرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان تهران، نخستین جشنواره فرهنگی، ادبی، هنری" قامت دوست " در نه بخش شامل قصه گویی، پژوهش، سرود، نقاشی، سفال، خوشنویسی، نمایش عروسکی، مشاعره و ادبی می باشد. علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 4- 88951501 داخلی 287دبیرخانه دائمی جشنواره های استان تهران تماس حاصل فرمایند.

 

 

مقدمه این فراخوان بدین شرح است:

 

من به همه مسئولین و دست اندرکاران سفارش می‌کنم که به هر شکل ممکن وسایل ارتقاء اخلاقی و اعتقادی و علمی و هنری جوانان را فراهم سازید و آنان را تا مرز رسیدن به ارزش‌ها و نوآوری‌ها همراهی کنید.

                                                                                                                                                   امام خمینی(ره)

 

 

 

نیست بر لوح دلم جز الف قامت دوست                      چه کنم حرف دگر یاد نداد استادم

تربیت مخاطبی پویا که کسب مقام تفسیر و تعبیر را در گذر از رودخانه‌ی تحول به دست می‌آورد،  امری است بس خطیر و نیازمند ممارست مربیان دلسوز.

در بستر رودخانه‌ی کانون حرکت در زورق فرهنگی با هدایت مربی و در یک جریان آرام و مستمر، ظرفیت‌های مخاطب را از حالت بالفعل به بالقوه تبدیل می‌کند. در این میان بی شک واسطه‌های تربیتی همچون جشنواره‌ها، که امکان ظهور و بروز استعدادها را فراهم می‌کند، بی تاثیر نخواهد بود.

کانون پرورش فکری استان تهران، از سال‌ها پیش تاکنون برگزاری جشنواره‌های متنوع را یکی از سرفصل‌های برنامه‌های خود قرار داده‌است. تجربه‌ی موفق برگزاری این جشنواره ها در سال‌های اخیر زمینه‌ساز گسترش و شکل‌گیری خرده جشنواره‌های درون حوزه‌ای و درون مراکز را نیز فراهم کرد که هر چند این تحول نشان از انگیزه‌ی بالای همکاران دارد اما، تعدد این جشنواره‌ها اقدامات موازی را رقم زده‌است که گاه با اهداف و برنامه‌های استان نیز در موزات بوده‌است. لذا با آسیب‌شناسی به عمل‌آمده، نخستین جشنواره فرهنگی هنری "قامت دوست" همزمان با هفته ملی کودک و نوجوان در مهر ماه سال 94 ، در بخش‌های هنرهای تجسمی، نمایش عروسکی، ادبی، پژوهش و اقدام‌پژوهی، سرود‌خوانی و مشاعره و در دو گروه سنی اعضاء و مربیان برگزار خواهد شد.

هدف از برگزاری این جشنواره سامان‌دهی و هدفمند کردن فرآیند برگزاری مسابقات و خرده جشنواره‌های  درون استانی و همسو کردن فراخوان‌های ستادی و ملی در قالب یک جشنواره‌ی منسجم است. لذا با تاکید بر اهمیت تحقق راهبردهای مدیرعامل محترم کانون مبنی بر ایجاد پیوست و تمرکز بخشیدن به فعالیت‌های موازی، اداره کل کانون استان تهران با سرلوحه قرار دادن رویکرد "تربیت مخاطب کنشگر" به عنوان سرفصل فعالیت‌های سال 94 استان، در این جشنواره به دنبال تحقق "تقویت روحیه امید و مشارکت" در میان مخاطبان کانونی خواهد بود.

ضرورت توجه به نیاز و سلیقه مخاطبان، پرهیز از روزمرگی و گسترش‌ شعاع فعالیت‌های کانون از جمله راهبردهای مدیرعامل محترم کانون است که این جشنواره قصد دارد در تحقق آن در استان تهران اهتمام ورزد.

کلیه فرآیند برگزاری جشنواره‌ها با نظارت دبیرخانه جشنواره و حمایت و پشتیبانی واحدهای کارشناسی فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز استان پیگیری خواهد شد و امید است با توجه ویژه به مشارکت اعضا و حضور پویا و جریان‌ساز مربیان فرهنگی، هنری و ادبی استان، شاهد برگزاری هر چه پربارتر این جشنواره باشیم.

 

 

                                                                         رضا قمرزاده

                    مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان تهران

 

لینک دانلود فایل فراخوان:

http://www.kanoonnews.ir/Images/News/AtachFile/3-4-1394/FILE635707543980824932.pdf