کد خبر: 267700
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵
بازدید 1186
نامه‌ها راه دوستی را باز کردند

عضویت هم‌زمان 18 دانش‌آموز در بخش مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی، طی اجرای طرح‌های ادبی مرکز شماره 41 کانون استان تهران

 وقتی برای شنیدن خبری خوب در انتظار هستی، اگر چه سخت اما شوقی وصف‌ناپذیر در دلت جوانه می‌زند که عجیب خاطره‌انگیز می‌شود و در حافظه‌ات ثبت می‌شود. شاید سال‌هاست که دیگرهیچ یک از ما طعم دریافت نامه را نچشیده‌ایم و وصف آن برای نسل حاضر که با وجود رسانه‌های دیجیتال از این مفهوم دلنشین محروم هستند کمی دشوار باشد، اما بر خلاف همۀ کسانی که این نوع ارتباط را قدیمی قلمداد می‌کنند کانون در این تغییرات سریع دنیای امروز راه آرام و امن خود را در پیش گرفته و همچنان بچه‌ها، پاکت‌های سپید واژه‌های ناب را به انتظار می‌نشینند و نوشتن برای یک دوست را تجربه می‌کنند. دوستی که شاید او را ندیده باشی اما تو را از لابه لای سطرهای شعرها و داستان‌هایت می‌شناسد و مهربان سلامت را پاسخ می‌گوید.
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، دانش‌آموزان پایه چهارم دبستان شهید آقاییان در ادامه اجرای طرح فرهنگی-ادبی "واژه واژه با کتاب" مرکز شماره 41 کانون استان که از دی ماه سال گذشته به صورت مستمر برگزار شد، عضو مکاتبه‌ای آفرینش‌های ادبی کانون استان شدند.
بنا به اظهار اعظم ترابی مربی مسئول این مرکز؛ طرح واژه واژه با کتاب، با هدف ارتقاء سطح نوشتاری دانش‌آموزان پایه چهارم برنامه‌ریزی شده بود که با هماهنگی‌های صورت گرفته با دبستان شهید آقاییان تا پایان سال 95  ادامه داشت.
آثار ادبی دانش‌آموزان در هر جلسه، جمع آوری و پس از بررسی‌های اولیه به واحد آفرینش‌های ادبی استان ارسال می‌شد که طی این برنامه، دوستی مکاتبه‌ای 18 نفر از این دانش‌آموزان با واحد کارشناسی ادبی استان شکل گرفت.
این دوستی مکاتبه‌ای که شور و نشاطی وصف‌ناپذیر در دانش‌آموزان ایجاد کرده بود، منجر به ارتباط مداوم و همراهی مدیر مدرسه با مربیان کانون شد.
روز دوشنبه 27 فروردین پاسخ نامه‌های اعضای مشتاق از سوی واحد ادبی استان به دستشان رسید. معصومه احمدی مدیر این آموزشگاه، ضمن تقدیر از زحمات مربیان این مرکز فرهنگی هنری، اجرای این طرح را که موجب کسب تجربه‌ای تازه برای بچه‌ها شده بود یک موفقیت بزرگ برای مدرسه به شمار آورد.