کد خبر: 268642
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
بازدید 1970
اولین نشست مهارت‌های زندگی در مرکز 22

این نشست با موضوع " آسیب‌شناسی روابط نوجوانان و کنترل آن توسط والدین" با حضور 45 نفر از والدین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با توجه به موضوع  برنامه‌ریزی سال 1396 در رابطه با مهارت‌های زندگی و اهمیت جایگاه خانواده در برقراری ارتباط مؤثر، روابط بین فردی و نقش آن در کنترل و هدایت این روابط میان کودکان و نوجوانان، اولین نشست مهارت‌های زندگی ویژه والدین با حضور دکتر محبوبه اسپیدکار با موضوع " آسیب شناسی روابط نوجوانان و کنترل آن توسط والدین" برگزار شد.
در این نشست 45 نفر از والدین و مربیان مراکز 14، 22، 27 و مرکز تخصصی علوم شرکت داشتند و دکتر اسپیدکار با طرح سوالاتی پیرامون روابط نوجوانان با والدین مباحث خود را آغاز کرد.
مراحل رشد کودکان و نوجوانان از منظر روان‌شناسی و راهکارهای پیشگیری از بلوغ زود‌رس و نحوه برخورد صحیح با این مسئله در سنین مختلف از نکات آغازین این نشست بود.
اسپیدکار همچنین به تنیدگی مسائل عاطفی با مسائل جنسی در سنین بلوغ و خطراتی که در برقراری ارتباط با جنس مخالف در نوجوانان ایجاد می شود مسائلی را مطرح کرد و با تاکید بر اهمیت شناخت خانواده ها از این مسئله ، راهکارهای تربیتی صحیح برای ایجاد روابطی همدلانه میان اعضای خانواده را عنوان کرد.
در پایان این نشست که از ساعت 15 الی 18 در سالن آمفی تئاتر مرکز شماره 22 به طول انجامید، پرسش نامه ای در اختیار والدین قرار گرفت تا نظرات و پیشنهادات مخاطبان این برنامه در پیشبرد برنامه های آتی مورد استفاده قرار بگیرد.