جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی در بشرویه کشوری می‌شود

برگزار کنندگان جشنواره کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی در نظر دارند این رویداد فرهنگی را سال آینده به صورت کشوری برگزار کنند.

        به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون،شورای برنامه‌ریزی این جشنواره که سال گذشته در سطح استان خراسان جنوبی برگزار و با  استقبال گسترده کودکان و نوجوانان روبرو شد در جلسه‌ی اخیر خود پیشنهاد کرد که این جشنواره، اردیبهشت سال 1392  به صورت کشوری در بشرویه برگزار شود.
        این جشنواره را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری بشرویه برگزار می‌کنند.
        عبدالرضا صمدی مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی در دومین نشست برنامه‌ریزی جشنواره هدف از برگزاری این رویداد فرهنگی، هنری را برقراری ارتباط عاطفی کودکان و نوجوانان با هنرهای سنتی، تاریخی و ساخت آثار سفالی اعلام کرد.
        صمدی انتخاب شهرستان بشرویه برای برگزاری جشنواره کتیبه های سفالی را به دلیل داشتن بافت فرهنگی، اجتماعی، شهرسازی و تاریخی  دانست و گفت: باید از آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره استفاده بهینه وآن را به محصول فرهنگی تبدیل کنیم و در کتاب‌خانه‌ها یا مراکز عمومی در معرض دید عموم قرار دهیم.
        حسن سلیمی شهردار بشرویه نیز در این نشست گفت: پشتوانه غنی فرهنگی بشرویه ما را برآن می‌دارد که به کارهای فرهنگی توجه بیشتری نشان دهیم..
        وی اضافه کرد: بشرویه شهری است، با 22 هکتار بافت تاریخی که تمام آن با گل و خاک ساخته شده و آن‌چه از گذشته به جا مانده است نشان می‌دهد مردم این شهر با کمترین امکانات به بهترین نحو زندگی می‌کردند.
        وی هم‌چنین اخلاق حسنه مردم بشرویه را یادگاری از روزگار کهن دانست و گفت : ما با اشتیاق، آمادگی برگزاری جشنواره کشوری کتیبه‌های سفالی و نقوش اسلامی را داریم تا بتوانیم با استفاده از این هنر، سهمی در پاس‌داشت سنت‌های گذشته شهرمان داشته باشیم.
        در ادامه طاهره کیانی مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری بشرویه نیز در این نشست گفت: سال گذشته نخستین جشنواره کتیبه های سفالی با نقوش اسلامی برگزارشد و 120 اثر از مربیان، اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون از شهرستان‌های بشرویه، فردوس، سربیشه، نهبندان، قاینات و مراکز یک و سه بیرجند در خانه قدیمی بمانی بشرویه به نمایش در آمد.
        وی خاطر نشان کرد: تمامی آثارسال گذشته در سه گروه سنی کودک، نوجوان و بزرگسال توسط هیات داوران مورد قضاوت قرار گرفت و از برترین‌ها نیز تقدیر شد.
        در پایان مقررشد شیوه نامه این جشنواره کشوری توسط کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به زودی تدوین و به معاونت فرهنگی کانون پیشنهاد شود و در نهایت در اختیار استان‌ها قرار گیرد.
        گفتنی است: پیش از این قرار بود دومین جشنواره کتیبه های سفالی با نقوش اسلامی به صورت استانی در سال جاری برگزار شود اما در این نشست پیشنهاد شد این جشنواره به صورت کشوری، سال آینده 16 اردیبهشت هم‌زمان با سالروز وفات دکتر بدیع‌الزمان فروزانفر استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی و ادیب سرشناس معاصر در شهرستان بشرویه برگزار شود.