کد خبر: 243503
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
زیبا خوانی شعر در کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند

هم‌زمان با آغاز فصل تابستان و ماه مبارک رمضان اعضای کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند، شعرهای کودکان و نوجوانان را به صورت گروهی زیبا خوانی و حفظ می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هم‌زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اعضای کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند در قالب گروه، به زیبا خوانی و حفظ  شعرهای مختلف می‌پردازند.
احسان بلوری مربی کتاب‌خانه سیار شهری بیرجند معرفی شاعران کودک و نوجوان و کشف لذت شعرخوانی را از طریق زیبا خوانی شعر برای کودکان و نوجوانان از اهداف شاخص اجرای این برنامه در بین اعضای کتاب‌خانه سیار شهری عنوان کرد.
بلوری در ادامه گفت: انتخاب اشعار از میان کتاب‌های شعر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد و محتوای اشعار شامل موضوعاتی هم‌چون: خدا، قرآن، ائمه اطهار (علیهم السلام)، نعمت‌های خداوند در طبیعت، پدر و مادر است.
وی تصریح کرد: کتاب « فصل بهار را بنویس» سروده مصطفی رحماندوست نخستین کتاب انتخابی است که اعضای کودک و نوجوان تعدادی از اشعار آن را زیباخوانی و  حفظ می‌کنند.
بلوری در پایان گفت: به دلیل استقبال خوب اعضا از برنامه‌ی زیباخوانی شعر، این طرح تا پایان فصل تابستان ادامه خواهد داشت.
کتاب خانه سیار شهری بیرجند در حال حاضر با دارای قریب به هزار عضو کودک و نوجوان در مناطقی از شهر بیرجند هم‌چون: موسی ابن جعفر، معصومیه پایین، مهرشهر، سایت اداری علاوه بر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان خدمات فرهنگی، هنری ارایه می‌کند.