شخصیت‌های دو داستان شهید ملک شامران ساخته شد

جمعی از اعضای مرکز فرهنگی هنری فردوس شخصیت‌های دو داستان شهید ملک شامران را در کارگاه سفال ساختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، با فرارسیدن هفته هنر و انقلاب اعضای مرکز فرهنگی هنری فردوس برنامه‌هایی را متناسب با این ایام اجرا کردند.
معرفی شخصیت شهید یوسف ملک شامران نویسنده شهید کودک و نوجوان  و خالق دو  کتاب "همه باهم" و  "می‌روم برای کرم‌ها لانه بسازم " از جمله برنامه‌های شاخص کانون فردوس در هفته هنر و انقلاب بود.
با معرفی این دو کتاب، اعضا پس از روخوانی و زیبا خوانی این کتاب‌ها راهی کارگاه سفال شدند تا شخصیت‌های  مختلف این داستان‌ها را با استفاده از گِل سفال بسازند.
گروهی دیگر از اعضا در کارگاه فرهنگی با ترکیب گِل سفال و کاغذ رنگی درخت سیب پر از شکوفه و ابزار آلات نام برده شده در قصه هم‌چون قیچی را ساختند و در پایان نمایش خلاق این کتابها توسط اعضا اجرا شد.
 جمعی دیگر از اعضا نیز با خوشنویسی نام شهدای شهرستان فردوس و قاب گرفتن نام آنان، با شهیدان شهرشان  بیشتر آشنا شدند و بخشی از وصیت نامه آنان را روخوانی کردند.
دیدار اعضا با علی اکبر دیاری یکی از معلمان بازنشسته آموزش و پرورش و رزمنده هشت هشت سال دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های کانون فردوس در این هفته بود.
 دیاری در این دیدار صمیمی، ضمن معرفی شهید آوینی از دلاورمردی‌ها و جان‌فشانی غیور مردانی سخن گفت که طی 8  سال دفاع مقدس برای آزادگی و سربلندی ایران عزیز از جان خود گذشتند.