بهره‌مندی از فعالیت‌های کانون، حق همه‌ی کودکان است

مراکز فرهنگی هنری کانون باید آن‌قدر توسعه پیدا کند که همه‌ی بچه‌های ایران از خدمات ارزنده کانون بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، مرکز فرهنگی هنری شماره یک و فراگیر بیرجند عصر 31 فروردین 1396 میزبان حضور محمد رضا واعظ مهدوی معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، محمدهادی آرین رییس سازمان برنامه و بودجه استان خراسان جنوبی و هیات همراه بود.
واعظ مهدوی در حاشیه بازدید از کارگاه‌های مختلف کانون شماره یک و فراگیر بیرجند گفت: وقتی ما باورمان بر این است که شخصیت انسان در دوران کودکی شکل می‌گیرد، بنابراین هر اقدامی که برای کودکان و نوجوانان انجام می‌شود، برای ما ارزشمند و مهم است.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اضافه کرد:امروز در این مکان ذوق و علاقه کودکان را برای حضور در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی که با خلاقیت همراه بود، به زیبایی مشاهده کردم.
واعظ مهدوی با بیان این‌که کانون این استان، یکی از بهترین مکان‌هایی است که بازدید کردم، تأکید کرد: بروز توان‌مندی‌ها و بارورشدن استعدادهای کودکان با صبر و حوصله مربیان کانون شکل می گیرد و معتقدم، باید آن‌قدر مراکز ثابت و سیار کانون  گسترش یابد که تمامی کودکان، حتی در دورترین مناطق روستایی و عشایری تحت پوشش خدمات کانون قرار گیرند.
معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تصریح کرد: اگر امروز از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان حمایت نکنیم، در آینده شاهد اتفاقات ناگوار و غیر قابل جبران خواهیم بود، بنابراین ما نیز به سهم خودمان برای گسترش خدمات کانون تلاش خواهیم کرد.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی نیز  طی این بازدید توضیحات کامل و جامعی از شرایط و موقعیت کانون استان ارایه کرد و گفت: استان خراسان جنوبی دیار بزرگ مردانی هم‌چون پروفسور معتمد نژاد پدر علم ارتباطات، دکتر گنجی پدر علم جغرافیا، دکتر شکوهی پدر تعلیم و تربیت و... است که اهل علم، فرهنگ و ادب بوده‌اند.
حمیدی اضافه کرد: اگر چه این استان 18 سال است که خشکسالی را تجربه می‌کند، اما کودکان و نوجوانان این مرز و بوم با تقویت استعدادهای ذاتی خود و حضور موفق در عرصه‌های ملی و بین‌المللی نشان دادند، که توان‌مند و هنرمند هستند.