کد خبر: 235527
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶
بازدید 1148
دومین همایش بزرگ «یار مهربان» در اهواز

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان همایش بزرگ «یار مهربان» را در اهواز برگزار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مریم فهیم پور مسئول کانون شماره یک اهواز با اعلام این خبر گفت: پس از برنامه ریزی‌ها و برگزاری جلسات مختلف با اداره آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز تصمیم به برگزاری ویژه برنامه ای با عنوان «یار مهربان» کردیم.
وی با بیان این که این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی برگزار شد افزود:در ابتدای این همایش علی بالویی کارشناس ارشد و مشاور آموزش و پرورش به ارزش و اهمیت مطالعه در خانواده و همچنین نوع ارتباط والدین با بچه‌ها اشاره کردند و ارتباط گیری بین والدین و بچه‌ها را یکی از مهم‌ترین امتیازات مطالعه و کتاب فرایندی برشمردند.
فهیم پور اجرای قصه «باهوش ترین بزغاله‌ی دنیا» را دیگر برنامه‌ی این همایش معرفی کرد و یادآور شد:در این همایش، والدین به همراه فرزندان خود در ایستگاه‌های تخصصی کاردستی، سفال، کارت سازی، نقاشی و مسابقه در سالن و فضای بیرونی مرکز شرکت کردند.
این مسئول فرهنگی با اشاره به حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان در این مراسم اظهار کرد:اردشیر شجاعی در این مراسم به مطالبی در خصوص اهمیت مسئله‌ی آموزش و پرداختن به مسائل تربیتی بچه‌ها پرداخت و والدین را به گذراندن زمان بیشتری با فرزندانشان تشویق کرد.
وی دیگر برنامه این همایش را مسابقه‌ی کتاب سازی معرفی کرد و توضیح داد: در این برنامه والدین به سالن اصلی مرکز راهنمایی شده و هرکدام گروهی را با کودکان و نوجوانانشان تشکیل دادند و با ابزارهایی که مرکز در اختیارشان گذاشته بود اقدام به ساخت کتاب کردند.
فهیم پور با اشاره به حضور چشمگیر و با شور و حال والدین و بچه‌ها در مسابقه‌ی کتاب سازی اظهار کرد: نتایج داوری آثار این مسابقه همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی و بر پایی نمایشگاه آثار تولید شده در این مسابقه در پایان آذر ماه اعلام خواهد شد.
دومین همایش یار مهربان با حضور معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان، رییس آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز و جمعی از مسئولین، کارشناسان و مربیان کانون در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره یک اهواز برگزار شد.