کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در امر ترویج فرهنگ اقامه نماز تقدیر شد

فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در امر فریضه اقامه نماز سال 1392 قدردانی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، علی عماد معاون استاندار خوزستان و سید موسی بلادیان دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان با اهدا لوح تقدیر از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان به‌پاس تلاش و اهتمام در امر توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سال 1392 قدردانی کرد.
 استاندار خوزستان در مراسم تجلیل و تقدیر از فعالان عرصه ترویج نماز در دستگاه‌های اجرایی استان که روز سه‌شنبه در آیینی در سرسرای اجتماعات شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد با اهدا لوح تقدیر از عبدالنبی شاکریان مدیرکل و هانی راستین مهر دبیر ستاد اقامه نماز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان تقدیر کرد.
استاندار خوزستان در این همایش که برخی مدیران کل و دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی خوزستان حضور داشتند، نماز را بیرق اسلام توصیف کرد و گفت: اقامه نماز نشان از وحدت و انسجام امت اسلامی دارد.
عبدالحسن مقتدایی با بیان اینکه تلاش ما در نظام اسلامی باید معطوف به تبیین زیبایی‌های نماز باشد افزود: در کنار آن باید به مقدمات نماز و اقامه آن در فضای مطلوب و مطبوع پرداخته شود.
وی با تأکید بر اینکه باید از بچه‌ها را از کودکی و دبستان به نماز عادت داد از نبود نمازخانه در برخی مدارس خوزستان انتقاد کرد و گفت: نقص نبود نمازخانه در برخی مدارس به ما مدیران برمی‌گردد.
استاندار خوزستان به اقامه نماز به‌صورت جماعت در فضاهای اختصاصی (مساجد) و عمومی اشاره و بر بهره‌گیری از امامان جماعت که دارای نوآوری و توان جذب نوجوانان به نماز را دارند تأکید کرد.
مقتدایی برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز که دی امسال در اهواز برگزار شد را فرصتی برای ترویج فریضه نماز و بهره‌گیری بهتر از برکات معنوی این فریضه عنوان و ابراز امیدواری کرد آثار این اجلاس تا سال‌ها در خوزستان محسوس و ملموس باشد.
معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان نیز از نماز به‌عنوان سرآغاز همه خوبی‌ها و اخلاق عنوان کرد و گفت: برخی مشکلات اخلاقی و اجتماعی ما نشأت گرفته از بی‌توجهی به نماز است.
علی عماد افزود: نماز باید مروج اخلاق ناب محمدی (ص) باشد و محبت محمدی را در جامعه حاکم کند و چنین نمازی موردقبول حق‌تعالی خواهد بود.
سید موسی بلادیان دبیر ستاد اقامه نماز نیز در این همایش بابیان اینکه در این ستاد تلاش شد عدالت در گزینش دستگاه‌های فعال در امر اقامه نماز رعایت شود افزود: هر کس قدمی برای ترویج برداشته نزد خداوند مأجور خواهد بود.
وی ضرورت پرداختن بیشتر به فریضه نماز جماعت در دستگاه‌های اجرایی را مورد تأکید قرارداد و از اهتمام ویژه استاندار خوزستان در ترویج و گسترش فریضه نماز در دستگاه‌های اجرایی و مساجد تقدیر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد نتایج ارزیابی فریضه نماز در سال 1393 در دستگاه‌های اجرایی و اداری خوزستان به‌زودی اعلام شود.

گفتنی است: در این همایش که به همت ستاد اقامه نماز خوزستان برگزار شد از مجموع 102 دستگاه اجرایی ارزشیابی شده که بیشترین فعالیت را در اقامه نماز جماعت و برپایی جلسات مرتبط با نماز داشتند 16 دستگاه به‌عنوان تشویق ویژه، 44 دستگاه شایسته تقدیر، و فعالیت 32 دستگاه اجرایی دیگر قابل‌قبول شناخته شد.