قصه‌گویی بهترین روش برای تربیت دینی کودکان است

نسرین محسنی قصه گوی بهبهانی گفت: بهترین روش برای تربیت دینی فرزندان و فهماندن مفاهیم مختلف به کودکان قصه‌گویی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، قصه گوی بهبهانی افزود: اگر خانواده‌ها در زمینه قصه‌گویی برای فرزندان خود تقید داشته و برای آن‌ها قصه‌های قرآنی و داستان‌های پیامبران را تعریف کنند میزان موفقیت آن‌ها در زمینه تعلیم و تربیت دینی فرزندانشان افزایش خواهد یافت.
محسنی با بیان این‌که قصه‌های قرآنی، فرهنگ اسلامی و تربیت دینی را از همان آغاز کودکی در بچه‌ها نهادینه می‌کند تأکید کرد: فرهنگ اسلامی و تربیت دینی از همان کودکی باید در ذهن بچه‌ها نهادینه شود و به زبان خاص و قابل‌فهم کودک از طریق حکایت‌ها، قصه‌ها، شعر، نقاشی، ضرب‌المثل‌ها و احادیث معتبر به بیان کودکانه در ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه کودک قرار گیرد.
این قصه گوی خوزستانی قرآن کریم را به‌عنوان مادر کتاب‌های قصه‌های مذهبی و اعتقادی دانست و یادآور شد: از همین رو باید از این ظرفیت فوق‌العاده وسیع و گسترده‌ای که در داستان‌های قرآنی وجود دارد در جهت تربیت فرزندان کشورمان بیشتر بهره ببریم.
مربی مسئول کانون شهرستان بهبهان وظیفه‌ی مربیان و اولیاء تربیتی در توجه بیشتر به قصه‌گویی را بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: متولیان امر تعلیم تربیت کودکان و نوجوانان نسبت به این مهم باید توجه بیشتری داشته باشند تا بتوانند به‌وسیله این ابزار مهم آموزه‌های دینی و پیام تربیتی را در قالب هنر برای رشد فضایل اخلاقی و تقویت تربیت دینی به مخاطبان انتقال دهند.
قصه گوی شرکت‌کننده در چهارمین ویژه‌برنامه‌ی استانی مرثیه‌ای برای خورشید یادآور شد: کار مربی هنرمند در تربیت دینی آن است که با استفاده از خلاقیت خود، لحظه‌های نشاط‌آور و احساسات شورانگیز مفاهیم دینی و آیات هستی را با هنری شوق‌انگیز در هم آمیزد و به بچه‌ها عرضه کند و تا اثر آن افزایش یابد.
هجدهمین چهارمین ویژه‌برنامه‌ی قصه‌گویی مرثیه‌ای برای خورشید 8 آذرماه در کانون پرورش فکری شماره یک اهواز آغاز شده است و 16 قصه گوی برتر استان در این برنامه با یکدیگر رقابت می‌کنند.