مراسم آخرین شب قدر در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد

هم‌زمان با شب بیست و سوم رمضان مراسم ملکوتی آخرین شب قدر در فضای معنوی و روحانی طی مراسمی در ساختمان مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، کارکنان ستادی کانون استان خوزستان هم‌زمان با شب بیست و سوم رمضان با خواندن قرآن، دعای جوشن کبیر، نماز، دعاهای مستحبی و همچنین قرآن به سر گذاشتن، فریاد الهی العفو والغوث سر دادند و با خدای خود تا سحرگاه چهارشنبه راز و نیاز کرده و از درگاه ایزد منان طلب مغفرت کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود سید موسوی پیرامون تکالیف شب قدر گفت: غسل، احیاء (شب‌زنده‌داری)، تلاوت قرآن کریم، توبه و استغفار، خواندن دعا، توسل به ولایت ائمه اطهار (ع)، نماز، قرآن بر سر گذاشتن و تجدید عهد با امام زمان (عج ا...) و خواندن دعای فرج از جمله تکالیف این شب بزرگ است که باید انجام شود.

وی با بیان این‌که لیله‌القدر شب نزول کامل‌ترین کتاب آسمانی یعنی قرآن است افزود: ما باید این شب‌های بزرگ را احیاء کنیم تا از فیض و برکات معنوی و بی‌حد و حصر نزول کلام خدا بر آسمان دنیا برخوردار شویم و آن را بر سر بگزاریم و زیر سایه قرآن با توسل به ائمه (ع) از خدا طلب آمرزش و مغفرت کنیم و آیات نورانی آن را دائماً در فکر و اندیشه خود داشته و در آن شب عزیز با حالت خضوع و خشوع تصمیم بگیریم دستورات عالیه آن را واقعاً در زندگانی با تمام روح و روان خود عملاً پیاده کنیم.

این روحانی معزز لیالی قدر را شب‌هایی معرفی کرد که عبادت در آن اگر خالصانه باشد برابر با بیش از سی هزار شب است و در آن فرشتگان تا صبح بر مؤمنین و مؤمنات در حال عبادت سلام و درود و رحمت می‌فرستند و خود شاهد و ناظر رکوع و سجود متواضعانه بنده‌های خدا هستند تا بدین‌وسیله اشرفیت و خلیفه‌اللهی انسان بر فرشتگان تفسیر شود و رمز سجده ملائک در برابر آدم را بیابند.

گفتنی است: این مراسم با حضور جمعی از کارکنان ستادی شاغل و بازنشسته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از ساعت 23 تا 4 بامداد در نمازخانه این اداره کل برگزار شد و با صرف سحری به پایان رسید.