کد خبر: 261336
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
بازدید 1174
کودکان تشنه محبت و توجه‌اند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان گفت: کودکان تشنه معرفت، اخلاق، محبت و توجه‌اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی که ظهر امروز به‌عنوان اولین سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اهواز در جمع نمازگزاران سخن می‌گفت افزود: کودکان در معرض آسیب‌های اجتماعی قرارگرفته‌اند و باید به آن‌ها توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد، بر اساس آموزه‌های دین مبین اسلام و فرمایش رسول اکرم (ص) که فرمودند: کودک در هفت سال اول آقاست، در هفت سال دوم بنده و در هفت سال سوم وزیر است و می‌تواند مشاور شما باشد بر همین اساس باید توجه ویژه به کودکان داشته باشیم و به آن‌ها شخصیت داده و با آن‌ها با احترام برخورد کنیم.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در ادامه با اشاره به برگزاری روز جهانی و هفته ملی کودک و هم‌زمانی آن به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان امام حسین علیه‌السلام و یاران با وفای ایشان در هفته‌ای که گذشت گفت: مراکز کانون در سراسر استان خوزستان با شعار "کودکان تشنه‌اند..." میزبان آینده‌سازان این خطه از ایران اسلامی بودند.

وی با اشاره به این‌که در 58 مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان در 30 شهر استان 42 فعالیت در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود توضیح داد: مربیان کانون با اجرای فعالیت‌هایی چون، امانت کتاب، قصه‌گویی، شعرخوانی، تئاتر عروسکی، نمایش فیلم، کلاس‌های قرآن و احکام و ... به دنبال پنج هدف هستند که اولین آن شناسایی، پرورش و شکوفا کردن استعدادهای کودکان در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی است.

شنبدی بار آوردن افرادی متعهد به اسلام، انقلاب و نظام را دومین هدف اجرای فعالیت‌های کانون در استان خوزستان دانست و خاطرنشان کرد: در کانون با اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری و ادبی کودکان را با اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آشنا می‌کنیم.

وی سومین هدف از اجرای فعالیت‌های کانون در استان خوزستان را بار آوردن افرادی مقید به حقوق شهروندی، رعایت آداب رسوم و فرهنگ ایرانی و اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: کودکان با شرکت در فعالیت‌های کانون با حقوق خود، جامعه و دیگران، با باورها، سنت‌ها و آداب و رسوم گذشتگان آشنا می‌شوند و فرهنگ ایرانی اسلامی را فرا می‌گیرند و احترام می‌گذارند و بر همین اساس هم بر ایرانی بودن خود و هم بر اسلامیت آن افتخار می‌کنند.

شنبدی بار آوردن افرادی اجتماعی و جامعه‌پذیر را چهارمین هدف فعالیت‌های کانون معرفی کرد و تأکید کرد: در کانون با اجرای فعالیت‌های گروهی همچون اردو، بازی‌های دسته‌جمعی و دیگر فعالیت‌های فرهنگی بچه‌ها را اجتماعی، با قدرت ارتباط و بیان بالا بار می‌آوریم تا بتوانند مؤثر و مثمر فایده برای جامعه باشند.

وی آخرین هدف از اجرای فعالیت‌های کانون را بار آوردن افرادی متفکر، منطقی و خلاق دانست و اظهار کرد: ما در کانون بچه‌ها را به فکر کردن تشویق می‌کنیم تا بتوانند با اعتمادبه‌نفس و خودباوری، خلاق باشند و بتوانند نقش خود را در جامعه ایفا کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان در ادامه اشاره‌ای به فعالیت‌های یک سال گذشته کانون کرد و گفت: از تیرماه 1394 تاکنون سه کتابخانه سیار روستایی، یک کتابخانه سیار شهری و دو مرکز فرهنگی و هنری در شهرستان اندیمشک و بخش رفیع از توابع شهرستان هویزه افتتاح شده است.

شنبدی راه‌اندازی اولین کتابخانه پستی کانون در استان خوزستان و آغاز بکار اولین مرکز فراگیر کانون استان در شهرستان اهواز را دیگر فعالیت‌های یک‌ساله گذشته کانون خوزستان اعلام کرد و اضافه کرد: در این مدت اولین مرکز آموزش ضمن خدمت و رفاهی کانون استان خوزستان در شهرستان اهواز، اولین شعبه‌ی فروش محصولات فرهنگی و آموزش کانون در شهرستان شوشتر و اولین مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در استان خوزستان راه‌اندازی شد.

وی در ادامه یادآور شد: از ابتدای سال 1394 تا هشتم شهریور 1395، یک‌میلیون و 468 هزار و 357 نفر کودک و نوجوان خوزستانی از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی کانون بهره‌مند شدند.

مدیرکل کانون خوزستان ادامه داد: مربیان کانون در این ایام همچنین 62 هزار و یک‌دفعه برنامه فرهنگی، 19 هزار و 97 دفعه برنامه هنری، 3 هزار و 567 دفعه برنامه ادبی، 2 هزار و 35 دفعه برنامه علمی و 4 هزار و 976 دفعه برنامه اسلامی را برای کودکان و نوجوانان استان اجرا کردند.

این مدیرکل فرهنگی برگزاری 55 اردوی درون استانی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان، برگزاری جشنواره‌ها و ویژه‌برنامه‌های مختلفی چون جشنواره قصه‌گویی استانی و مرثیه‌ای برای خورشید، جشنواره نمایش عروسکی و کاغذی، جشنواره رضوی، هفته ملی کودک، هفته کتاب و کتاب‌خوانی و بسیار دیگری از برنامه‌ها چون، نشست‌های ادبی با حضور نویسندگان برجسته حوزه‌ی کودک و نوجوان و اجرای نمایش تریلی سیار کانون در شهرهای اندیمشک، دزفول، اهواز، باوی، آبادان و هندیجان را گوشه‌ای دیگر از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خوزستان معرفی کرد.