اجرای طرح های مناسب برای شناسایی مصادیق معروف

نخستین جلسه‌ی شورای امر به معروف و نهی از منکر، دوم خرداد با هدف شناسایی مصادیق معروف در دفتر مدیرکل کانون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، نخستین جلسه‌ی شورای امر به معروف و نهی از منکر شنبه 2 خرداد در دفتر مدیر کل کانون استان تشکیل شد.
هدف از برپایی این جلسه، شناسایی مصادیق معروف و منکر موجود در دستگاه، اجرای طرح های مناسب برای ترویج معروف و از بین بردن منکر توسط اعضای شورا و مسئولین و مربیان در مراکز کانون استان بود.
مهدی جمال به عنوان رئیس شورا در ابتدای سخنانش ضمن خیرمقدم به اعضای حاضر از غیبت، شوخی بیجا، تهمت و افترا به عنوان سه منکر عنوان کرد.
در ادامه مدیرکل به استناد سخن حضرت امام خمینی(ره) نقش منافق را سخت‌تر از کافر خواند و نفاق و دو‌ رویی را عملی ناپسند تلقی کرد و گفت: اصل منکر باید شناسایی شود سپس با تذکر لسانی آن را به معروف تبدیل کنیم.
وی همچنین از اعضای شورا خواست تا گزارش‌ها را به سمت مثبت‌گرایی سوق دهند و در نمازهای جماعت نقش پر رنگ‌‌تری داشته باشند و تلاش کنند تا با زبان نرم با دیگران سخن بگویند.
دبیر شورا نیز در ادامه گزارشی از روند فعالیت‌های اجرا شده‌ی مراکز در سال‌های گذشته در امر نماز، حجاب و عفاف ارائه داد و بر نقش مسئولین مراکز برای ثبت اخبار و فعالیت‌های مرتبط با این موضوع تأکید کرد.
در پایان اعضای شورا پیشنهادات خود را برای اجرای مطلوب برنامه‌های این طرح اعلام کردند.
مصوبات جلسه به شرح زیر است:
- شناسایی مصادیق معروف
- اختصاص پانلی به اجرای برنامه‌های مرتبط با موضوع امر به معروف و نهی از منکر
- انعکاس اخبار مرتبط با موضوع در مطبوعات و وبلاگ‌های مراکز
- برگزاری دوره‌های آموزشی برای تمامی همکاران استان
- تجهیز نمازخانه اداره استان
- تشکیل گروه تذکر لسانی با شعار تذکر لسانی، پیام مهربانی، وظیفه همگانی
- برپایی گفتمان دینی در اداره کل و مراکز استان
- فضاسازی و تبلیغات محیطی