اختصاص عوارض‌های کلان غیر فرهنگی به بخش فرهنگی کانون پرورش فکری به‌عنوان نماد و شاخص فرهنگ بنیادی کشور

نماینده‌ی مردم دامغان در جلسه‌ای با حضور مدیرکل کانون استان، فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان اختصاص عوارض‌های کلان غیر فرهنگی به بخش فرهنگی کانون پرورش فکری را به‌عنوان نماد و شاخص فرهنگ بنیادی کشور پیشنهاد داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مدیرکل کانون در جلسه‌ای که نماینده‌ی مردم شهرستان دامغان، فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار مرکزی این شهرستان حضور داشتند ضمن معرفی کانون و تنوع فعالیت‌های اجرایی آن، پیرامون تعدد روستاهای دامغان سخن گفت و راه‌اندازی دو کتابخانه سیار روستایی را برای ارائه خدمات به کودکان و نوجوانان روستا نیاز اساسی عنوان کرد.
به‌گفته‌ی مربی‌مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون دامغان که در این جلسه حضور داشت، نماینده و فرماندار این شهرستان از پیشنهاد مدیرکل بسیار استقبال کردند. پیرو آن دکتر رستمیان در زمینه‌ی اختصاص عوارض‌های کلان غیر فرهنگی به بخش فرهنگی کانون به‌عنوان نماد و شاخص فرهنگ بنیادی کشور تأکید کرد.
در ادامه‌ی این نشست، مهدی جمال درباره‌ی پتانسیل بالای اعضای کانون در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی مطالبی بیان داشت و هدف از اجرای فعالیت‌های متنوع را افزایش سطح مطالعه، توسعه و ترویج کتاب‌خوانی دانست و تأکید کرد: بی‌شک هرچه بیشتر بتوانیم برای اعضای کانون برنامه‌ریزی کنیم در آینده با آسیب‌های کمتری روبرو خواهیم شد.
فرماندار نیز در تأیید پیشنهاد نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از گذشته ایام، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرکز فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی و محل مناسبی برای استعدادیابی و پرورش کودکان و نوجوانان یوده و هست. ایشان همچنین تأکید کرد: به یقین هرچه بیشتر از این نهاد فرهنگی حمایت شود در کاهش میزان آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی تأثیرگذار خواهد بود.
موضوع دیگر مطرح‌شده در این جلسه برگزاری اردوی استانی اعضای مراکز کانون‌ استان در اردوگاه شهید صدیقی دامغان بود. مدیرکل کانون ضمن تأکید بر اهمیت برنامه‌ی اردویی اعضا و بیان این نکته که مکان اردوگاه به‌دلیل قدمت وپیشینه‌ی تاریخ چندهزارساله شهرستان دامغان در نظر گرفته شده، خواستار همکاری و همراهی و حمایت بیشتر مسئولین شد و از آنان به‌عنوان میهمان ویژه دعوت کرد تا در این برنامه که دهه‌ی اول شهریورماه برگزار خواهد شد حضور داشته باشند. این موضوع نیز مورد استقبال نماینده و فرماندار شهرستان قرار گرفت. فرماندار دامغان با قبول این دعوت، قول مساعدت داد تا در برپایی اردوی اعضا از هیچ تلاشی دریغ نکند تا بتواند خاطره‌ای شیرین و به‌یاد ماندنی را در ذهن اعضای کانون استان به یادگار بگذارد.