ویژه‌برنامه‌های کتابخانه سیار روستایی کانون گرمسار در دهه‌ی فجر

مسوول کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری در ایام‌الله دهه‌ی فجر با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی، گوشه‌هایی از وقایع انقلاب را در ذهن کودکان و نوجوانان مدارس روستاهای گرمسار به تصویر کشید.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، اسماعیل قندالی مسوول کتابخانه سیار روستایی کانون گرمسار از اجرای ویژه‌برنامه‌های مختلف در دهه‌ی فجر خبر داد.

قندالی همچنین اظهار داشت: حضور پرشور اعضا در برنامه‌ها به‌ویژه در فراخوان‌ها بی‌نظیر بوده و دانش‌آموزان با علاقه در فعالیت‌ها شرکت داشتند.

بر اساس این گزارش برخی از فعالیت‌های انجام‌شده در این دهه به‌شرح زیر عنوان شده‌است:

مسابقه شعارهای انقلابی

مسوول کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری گرمسار به‌مناسبت فرارسیدن دهه‌ی فجر به برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «شعارهای انقلابی» ویژه دانش‌آموزان دبستان شهید چمران روستای یاتری اقدام کرد.

در این مسابقه که توسط مسوول کتابخانه سیار روستایی کانون گرمسار طراحی شده است دانش‌آموزان باید به تکمیل 15 شعار انقلابی که به‌صورت ناقص و جای خالی آمده، بپردازند.

اسماعیل قندالی اظهار داشت: این شعارها بیان‌کننده نگرش ایدئولوژی انقلاب، انقلابیون و توده‌های انقلابی نسبت به وضع نابسامان موجود، اهداف و ویژگی‌های نظام آرمانی و نحوه‌ی انتقال جامعه از وضع موجود به وضع آرمانی است.

مسابقه نقاشی دیواری

مسابقه نقاشی متری همزمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر با عنوان «از میلاد تا فجر» در دبستان 22بهمن روستای هشت‌آباد برگزار شد و دانش‌آموزان با استفاده از خلاقیت خود به نقاشی از رویداد انقلاب و ورود حضرت امام خمینی(ره) و شور و نشاط مردم در سال 57 پرداختند.

قندالی هدف از این این ویژه‌برنامه را تشویق هرچه بیشتر کودکان و نوجوانان و توجه دادن آنان به موضوع «انقلاب اسلامی» عنوان کرد و افزود: در این ویژه‌برنامه، سرگرد پاسدار علی رامه پیرامون راهپیمایی 22بهمن برای دانش‌آموزان سخنرانی و جعفری رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان آرادان نیز از این دبستان بازدید کرد.

قندالی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های این دهه، پخت آش توسط مدیر و مادران دانش‌آموزان دبستان 22 بهمن و توزیع آن بین دانش‌آموزان بود.

مسابقه طنابکشی

مسابقه طناب‌کشی ویژه پسران و دختران در دبستان حافظ روستای شه‌سفید و دبستان شهید چمران روستای یاتری برگزار شد.

گفتنی است طناب‌کشی یکی از بازی‌های جهانی است که در آن دو گروه درگیر مسابقه می‌شوند. هر گروه یک سر طنابی را در دست گرفته و با شروع مسابقه طناب را به طرف خود می‌کشند. گروهی که مؤفق شود تیم مقابل را به طرف خود بکشد و از خط وسط زمین رد کند، برنده این مسابقه است.