زنگ مهر و مقاومت در آغاز سال تحصیلی

زنگ مهر و مقاومت همزمان با آغازین روز سال تحصیلی در هنرستان فامیلی سمنان نواخته‌شد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و به‌ نقل از خبرگزاری فارس، آیین بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی در هنرستان فامیلی سمنان که از برترین‌ هنرستان‌های کشور محسوب می‌شود، برگزار و ترنم مهر و مقاومت در استان سمنان طنین‌انداز شد.

براساس این گزارش، در آیین که مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش‌های کار و دانش وزارت آموزش و پرورش به‌عنوان نماینده وزیر، محمدرضا خباز استاندار سمنان، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت شهرستان سمنان، احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان و شمار زیادی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی این استان، هنرآموزان هنرستان فامیلی و اولیای آنها حضور داشتند، زنگ مهر و مقاومت به دست استاندار نواخته و پیام علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش توسط آذرکیش قرائت شد.

استاندار سمنان و رئیس شورای آموزش و پرورش استان در این آیین با تأکید بر مقدم‌بودن تزکیه بر علم‌آموزی، اظهار داشت: اگر علم‌آموزی با تزکیه همراه شود زمینه خدمات مؤثر فراهم می‌شود.

خباز در ادامه ضمن تشکر از مدیران و مسئولان آموزش و پرورش استان از معلمان و دبیران معزز که در ارتقاء سطح علمی و فرهنگی استان نقش موثری داشتند قدردانی کرد و در ادامه با اشاره به ایثارگری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و هشیاری نیروهای مقتدر نظامی، امنیتی و انتظامی کشور، افزود: امنیت بزرگ‌ترین نعمت است و این امنیت و شرایط مناسب فعلی برای تحصیل و زندگی را مدیون شهدا و ایثارگران و رزمندگان هستیم، بنابراین باید تحصیل کنیم تا پرچم آن عزیزان را عاقلانه و بالغانه به دست بگیریم.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین بر اهمیت آموزش و پرورش و توسعه دانش و فرهنگ کشور از طریق آموزش و پرورش تأکید کرد و توجه به بهداشت و فضاهای شاد و بکارگیری تکنولوژی‌های روز و ایجاد فضای نقادی و پرسش‌گری در مدارس و ارتقاء جایگاه فرهنگیان و عدالت در این زمینه را خواستار شد.

گفتنی است هنرآموزان هنرستان فامیلی سمنان در این مراسم، شاهد اجرای برنامه‌های متنوعی بودند. تیمی از جمعیت هلال‌احمر استان به اجرای عملیات راپل پرداخت و طرح توزیع شیر رایگان بین دانش‌آموزان نیز به‌طور نمادین آغاز شد.