گشایش چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان سمنان و ششمین نمایشگاه کتاب شاهرود در سالن شهید اکبری این شهرستان گشایش یافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برپایی دو غرفه‌ی نقاشی و فروش محصولات فرهنگی در چهاردهمین نمایشگاه استانی و بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی در شهرستان شاهرود خبر داد و گفت: در آیین گشایش این نمایشگاه که سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونان استاندار سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود، محمدرضا سوقندی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی فرماندار شاهرود، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی و مسئولان شهرستانی به‌همراه ناشران و فعالان فرهنگی حضور داشتند، زهرا حسنی عضو کودک مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری شاهرود با بیان دکلمه‌ای به میهمانان خیرمقدم گفت.

مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان، یکی از مشخصات و ویژگی‌های نمایشگاه‌کتاب را فراهم‌شدن فضایی برای حضور خانواده‌ها در این محل دانست و خاطرنشان کرد: همین اتفاق می‌تواند زمینه‌ساز علاقمند شدن فرزندان به کتاب و کتاب‌خوانی شود به‌ویژه اینکه در نمایشگاه‌های کتاب علاوه بر حضور ناشران تخصصی کتاب‌های کودکان و نوجوانان، برنامه‌های مفرحی با محوریت کتاب برگزار می‌شود.

جمال در پایان تصریح کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان در کنار 220 ناشر کشوری با برپایی یک غرفه فروش محصولات و یک غرفه نقاشی در دو نوبت صبح و عصر حضوری فعال در این رویداد فرهنگی دارد و مربیان در این دو غرفه، ضمن ایجاد لحظه‌هایی شاد و سرگرم‌کننده برای مخاطبان کودک و نوجوان خود به معرفی کانون و فعالیت‌های 42گانه‌ی آن می‌پردازند.

وی در ادامه افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت‌گرفته در ویژه‌برنامه‌ی شب‌های فرهنگیِ این نمایشگاه نیز توسط اعضا و مربیان فعالیت‌های متنوع فرهنگی مانند قصه‌گویی، قرائت دکلمه، اجرای سرود و... اجرا خواهد شد.

گفتنی است معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه کانون پرورش فکری بازدید و از تلاش مربیان برای آماده‌سازی غرفه و حضور در نمایشگاه قدردانی کرد.