اردوی برون‌استانی اعضای پسر کانون پرورش فکری سمنان

اردوی برون‌استانی اعضای پسر نوجوان کتابخانه‌های سیار روستایی و پستی کانون پرورش فکری استان سمنان در مازندران، برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان از برگزاری اردوی برون‌استانی ویژه 32 عضو پسر نوجوان کتابخانه‌های سیار روستایی و پستی این استان، یازدهم تا چهاردهم شهریورماه در اردوگاه شهید مهدی‌زاده دلگشای مازندران خبر داد و گفت: این اردوی تابستانی با موضوع ترکیبی(فرهنگی، علمی، هنری) با عنوان «اسرار زیبای طبیعت» برگزار و اعضا با انواع گیاهان، جانوران، پدیده‌های طبیعی در قرآن، زندگی در طبیعت و... آشنا شدند.

سکینه پارسا کارشناس فرهنگی و دبیر اجرایی اردو در آیین افتتاحیه ضمن خیرمقدم به اعضا، مربیان و عوامل اجرایی درخصوص قوانین اردوگاه و برنامه‌های پیش‌بینی شده، سخن گفت.

پیام اردو: تمرین خودسازی و خداشناسی

مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان در آیین اختتامیه این اردو، عصای پیری را ساختن افراد برشمرد و تأکید کرد: افرادی که در زندگی سختی بسیار کشیده‌ و گرم و سرد روزگار را تجربه کرده‌اند، بی‌شک در ساختن جامعه سالم نقش بسزایی دارند و برای مثال همان‌طور که هوای گرم و سرد روی خُلق افراد تأثیرگذار است، چینش اشیا در محیط اطراف نیز می‌تواند بر روان و خُلق و خوی افراد اثرگذار باشد.

وی در ادامه، مقارن‌شدن اردوی اعضا با ماه ذی‌الحجه و دهه‌ی ولایت را به فال نیک گرفت و با اشاره به دو عید سعید قربان و غدیر از اعضا و مربیان خواست تا از زندگی و شخصیت ائمه معصوم(علیه‌السلام) به عنوان اسوه و الگوی حسنه، درس فرا بگیرند.

جمال هدف از اردو را علاوه بر کسب دانایی، توانایی، سازگاری اجتماعی و تفریح، آشنایی با دوستان جدید و انس و الفت با آنان، آشنایی با فرهنگ‌های بومی، کسب تجربه و مهارت‌های زندگی دسته‌جمعی، تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم‌زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی، تقویت روحیه دینی و تمرین خودسازی و خداشناسی، عنوان و خاطرنشان کرد: اردو یکی از مؤثرترین فعالیت‌هایی است که فرصت زندگی مستقل به‌همراه تعامل و همکاری گروهی را برای کودکان و نوجوانان فراهم می‌سازد.

براساس این گزارش، اعضا عصر روز شنبه 11شهریورماه وارد اردوگاه دلگشا شده و نخست با قرآن و اسپند مورد استقبال عوامل اجرایی قرار گرفتند و پس از گروه‌بندی و آشنایی با محیط اردوگاه برای مراسم افتتاحیه آماده شدند.

ورزش صبحگاهی، برپایی نماز جماعت و آماده‌سازی فضای نمازخانه در هر نوبت با خادمان تعیین‌شده نماز، تهیه نشریه روزانه و توزیع بین اعضا، مربیان و عوامل اجرایی، برگزاری شش کارگاه تخصصی تصویرگری، تیپ‌شناسی، اوریگامی، موسیقی طبیعی، بازی‌های بومی و محلی، کار با برگ‌ها و رنگ‌ها، ساخت مجسمه‌های شنی، تیراندازی، نمایش فیلم و... از دیگر برنامه‌های این اردو بود.

گفتنی است در آیین اختتامیه این اردو نیز برنامه‌های متنوعی مانند تلاوت قرآن، همخوانی سرود ملی، شعرخوانی، معرفی کتاب، قصه‌گویی، اجرای بازی بومی، تجلیل از اعضا، مربیان و عوامل اجرایی اردو، پخش کلیپ کوتاهی از حضور اعضا در اردوگاه و... اجرا شد.