هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی استانی مراکز فرهنگی‌هنری در استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی را برگزار می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، هفدهمین جشنواره‌ی نمایش عروسکی استانی با حضور گروه‌های نمایشی برتر مراکز فرهنگی‌هنری برگزار می‌شود.

کارشناس آفرینش‌های هنری کانون استان با اعلام این خبر گفت: تعداد بیست و دو نمایش عروسکی در مراکز فرهنگی‌هنری استان تولید شده که پس از ارسال به دبیرخانه‌ی استان مورد بازبینی قرار گرفت.

کنیزرضا کیخا در ادامه افزود: پس از بررسی این آثار، تعداد ده نمایش به بخش پایانی جشنواره راه یافت که پس از رقابت این گروه‌ها، یک نمایش به مرحله‌ی کشوری معرفی خواهدشد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را بیست و هشتم مردادماه عنوان کرد و گفت: افتتاحیه‌ی این جشنواره‌ی یک روزه ساعت 8:00 صبح و اختتامیه نیز ساعت 17:00همین روز برگزار خواهدشد.

کیخا در خصوص نمایش‌های راه یافته به مرحله‌ی استانی گفت: شش نمایش از مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی زاهدان، دو نمایش از حوزه‌ی بلوچستان و دو نمایش نیز از حوزه‌ی سیستان به این مرحله راه یافته‌اند.

قابل ذکراست داوران برگزیدگانی در بخش‌های کارگردانی، نمایشنامه نویسی، طراحی صحنه، ساخت عروسک، صدا پیشگی، موسیقی، عروسک گردانی، طراحی صحنه و نور نیز معرفی خواهندکرد.

گفتنی‌است هم‌زمان با مراسم افتتاحیه، نمایشگاهی از عروسک‌های جشنواره‌های پیشین نمایش عروسکی در اداره‌کل کانون استان برپا خواهدشد.