معاون توسعه‌ی امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با سرپرست و همکاران اداری کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان دیدارکرد

محمدرضا واعظ مهدوی: کانون پرورش فکری عهده‌دار بخش حساس و مهمی از تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان است

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، معاون توسعه‌ی امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با سرپرست و همکاران اداری کانون استان دیدارکرد.

محمدرضا واعظ مهدوی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت دوران کودکی در شکل‌گیری شخصیت انسان گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یک سازمان تخصصی در حوزه‌ی کودک و نوجوان، عهده‌دار بخش مهمی از تربیت و پرورش کودکان و نوجوانان است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه کودکان امروز تشکیل‌دهنده‌ی شخصیت نسل آینده‌ی کشور هستند، از این رو شکل‌گیری صحیح شخصیت در این دوران برای دولت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی سپس با اشاره به دو زبانه بودن کودکان در این استان از مسئولان کانون درخواست کرد که در این زمینه نیز با انجام فعالیت‌های مناسب به تقویت زبان فارسی در کودکان و نوجوانان کمک کنند.

معاون توسعه‌ی امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در پایان سخنان خود به مناطق حاشیه‌ی شهر اشاره و عنوان کرد: حضور مستمر در این مناطق یکی از وظایف کانون و دیگر نهادهای مرتبط است و یک همت همگانی را می‌طلبد و کانون نیز با توجه به رسالت و تخصص خود می‌تواند بسیار تاثیرگذار در این مناطق حضور داشته باشد.

در ادامه سرپرست کانون استان ضمن خیرمقدم و تبریک سال نو به واعظ مهدوی و همراهان وی، در مورد موقعیت جغرافیایی استان گفت: مرزهای طولانی استان دشواری‌های فرهنگی فراوانی را برای استان و کشور به وجود آورده و کانون پرورش فکری با 28 مرکز ثابت، سیار و پستی همواره سعی در رفع این مشکلات داشته است که حاصل بخشی از این تلاش‌ها را در موفقیت‌های فراوان بین‌المللی و ملی اعضا و مربیان کانون می‌بینیم.

مسعود خاکسفیدی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های شاخص کانون در سال گذشته ارایه کرد و در آن به اهمیت مناطق حاشیه‌نشین و روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: مناطق حاشیه‌نشین با توجه به کمبود امکانات و عدم حضور مستمر نهادهای فرهنگی یکی از بخش‌هایی است که هموراه مورد توجه کانون بوده و با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، همکاران حضوری چشمگیر در میان کودکان این مناطق دارند.

وی هم‌چنین با اشاره به بندی از سند چشم‌انداز کانون در خصوص شعار " بهره‌مندی عموم کودکان و نوجوانان کشور از فعالیت‌ها، خدمات و آثار فرهنگی کانون " گفت: با توجه به تاکید مدیرعامل کانون این فعالیت‌ها در سال جاری به طور ویژه‌ای در حال اجراست به طوری‌که در روزهای آغازین سال جاری چند ویژه‌برنامه برای بازماندگان از تحصیل و دانش‌آموزان حاشیه‌ی شهر برگزار شده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد با همت همکاران و حمایت‌ نهادهای مرتبط، کانون در مسیر روشنی که در پیش گرفته، با موفقیت به افق ترسیم شده در چشم‌انداز برسد که نتیجه‌ی آن اعتلای سطح فرهنگی کشور عزیزمان ایران است.

پس از سخنان خاکسفیدی، همکاران حاضر در نشست گزارشی از برنامه‌های اجرایی در حوزه‌های فرهنگی، ادبی و هنری در سال گذشته ارایه کردند که مورد توجه مهمانان حاضر در نشست قرارگرفت.

قابل ذکر است مهمانان کانون هم‌چنین از مرکز فرهنگی- هنری مجتمع، کتاب‌خانه‌ی سیار شهری و سالن سینمای کانون بازدید کردند.