درخواست اعضای مرکز فرهنگی- هنری بَزمان از مدیرکل محیط زیست سیستان و بلوچستان

اعضای مرکز فرهنگی- هنری بَزمان در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان خواستار رسیدگی به وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری درحال انقراض شدند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان،اعضای مرکز فرهنگی- هنری بَزمان در دیدار با مدیرکل محیط زیست استان خواستار رسیدگی به وضعیت گونه‌های گیاهی و جانوری درحال انقراض شدند.

هم‌زمان با سفر مدیرکل حفاظت محیط زیست به شهرستان بَزمان، اعضای تنها مرکز کانون در این شهر با حضور در محل نشست وی، در حالیکه پلاکارت و نقاشی‌هایی با موضوع محیط زیست و گونه‌های در حال انقراض منطقه در دست داشتند، خواستار توجه و اقدام فوری جهت حفاظت از سرمایه‌های شهرشان شدند.

در ادامه بچه‌ها در حضور مسئولان محیط زیست با موضوع ممنوعیت شکار در منطقه‌ی خود نقاشی کشیدند و ضمن ارایه‌ی پیشنهاد خود با زبان نقاشی منتظر پاسخ آنان شدند.

دکتر نیره پورملایی ضمن خیرمقدم به مهمانان کودک و نوجوان خود، از دغدغه‌های آنان در خصوص محیط زیست ابراز خوشحالی کرد و گفت: باعث خوشحالی است که کودکان و نوجوانان بزمان برای حفاظت از محیط زیست خود پیشقدم شده‌اند و در مورد آن احساس مسئولیت می‌کنند.

وی در ادامه‌ی سخنان کوتاه خود در جمع اعضای کانون، از شکل‌گیری سازمان‌های مردم‌نهاد در زمینه‌ی محیط زیست خبر داد و افزود: ویژگی این سازمان‌ها قابلیت حضور کودکان و نوجوانان به عنوان عضو در آنهاست زیرا کودکان و نوجوانان می‌توانند بسیاری از اتفاق‌های خوب را در این زمینه رقم بزنند.

مدیرکل محیط زیست در پایان اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این سازمان‌ها و به کمک همه‌ی مردم بتوان قدم‌های مثبتی در مورد حفظ گونه‌های در خطر نابودی برداشت.