کد خبر: 236297
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳
بازدید 3170
نمایشگاهی از دل کتاب‌ها

نمایشگاه آثار چهارمین جشنواره‌ی هنری «نقطه، حرف و نقش» که با محوریت کتاب بر پا شده است، هم‌زمان با آغاز هفته‌ی کتاب افتتاح شده و همه روزه میزبان بازدید کنندگان کودک و نوجوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه در 4 قالب نقاشی، سفال، خوشنویسی و انیمیشن است که بر اساس محتوای کتاب‌های علمی، ضرب المثل‌ها و هم‌چنین داستان‌های مثنوی معنوی توسط اعضای کودک و نوجوان مراکز خلق شده اند.
به گفته‌ی فاطمه میرمحمد صادقی؛ کارشناس هنری کانون استان قم و دبیر این جشنواره، به طور مجموع 334 اثر به دبیرخانه ارسال شده است که از این میان 61 اثر پس از ارزیابی انجام شده به عنوان برگزیده معرفی می‌شوند.
بر این اساس همایش تقدیر از برگزیدگان این جشنواره روز پنج شنبه 29 آبان ماه همراه با آیین تجلیل از حمید رجبی اصل؛ کارشناس با سابقه‌ی هنری در سالن شهید بدخشان مجتمع کانون استان قم برگزار می‌شود.
در عین حال روزانه نزدیک به 100 نفر از کودکان و نوجوانان استان از این نمایشگاه بازدید کرده و ضمن آشنایی با فعالیت‌های کانون در کارگاه‌های جنبی که شامل کارگاه هنری و فرهنگی می‌شود شرکت می‌کنند.
در کارگاه هنری بازدید‌کنندگان در کنار طرح‌های مارپیچ که هماهنگ با طرح فضاسازی نمایشگاه نیز هست، گل و بوته های رنگارنگ را طراحی کرده و در کارگاه فرهنگی، پس از شنیدن یک قصه با موضوع علمی، گلدانی را به صورت کاردستی ساخته و گیاهی را در آن قلمه می‌زنند.
شایان ذکر است محسن فضلی؛ معاون فرهنگی کانون، استاد مجتهد از پیشکسوتان آفرینش‌های هنری کانون، حجت الاسلام ذاکری؛ مدیرکل سیاسی امنیتی استانداری قم و مجدالدین معلمی؛ رئیس حوزه‌ی هنری استان قم از جمله شخصیت‌هایی هستند که تاکنون از این نمایشگاه بازدید کرده اند.
نمایشگاه آثار چهارمین جشنواره‌ی هنری «نقطه، حرف و نقش» همه روزه از ساعت 9 صبح الی 15 عصر به مدت یک ماه در سالن کودک مرکز فرهنگی هنری شماره 9 کانون استان قم برپا خواهد بود.