بازدید معاون فرهنگی کانون از پروژه‌ی در حال ساخت مجتمع آفرینش‌های دینی مذهبی

محسن فضلی؛ معاون فرهنگی به همراه استاد مجتهد کارشناس هنری و سرپرست دفتر طرح‌های عمرانی کانون صبح دیروز طی بازدید از پروژه‌ی در حال ساخت مجتمع آفرینش‌های دینی مذهبی استان قم در جریان روند پیشرفت این پروژه قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، این پروژه که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به استان قم در زمینی به مساحت 12500 متر مربع و زیربنای 6000 متر مربع در فاز اول در سال 89 کلید خورد، اکنون با پیشرفت 90 درصدی فضای فیزیکی خود، به مرحله‌ی بهره برداری نزدیک می‌شود.
بر این اساس فضلی؛ معاون فرهنگی کانون پس از بازدید از روند پیشرفت و بخش‌های مختلف این مجتمع بین المللی، درجمع مهندسین و کارشناسان اداره کل نوسازی مدارس استان قم، تصریح کرد: نیازها و فضاهای فیزیکی مورد نیاز در ساختمانی که برای کانون ساخته می‌شود باید تا پنجاه سال آینده پیش‌بینی شود.
وی هم‌چنین از کارشناسان دفتر طرح‌های عمرانی کانون خواست تا به صورت دو هفته یک بار از مراحل ساخت مجتمع بازدید کرده و روند انجام خواسته های مسئولین کانون را پیگیری کنند.
هم‌چنین محمد مخلصی؛ مدیرکل کانون استان قم نیز مطالبی را در خصوص اهداف ساخت این مجتمع، اعتبارات تخصیص داده شده و کاربری های مختلف آن برای حاضرین بیان کرد.
طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته مجتمع بین المللی آفرینش‌های دینی مذهبی استان قم در فاز اول خود شامل یک مرکز فرهنگی هنری ثابت و یک مرکز فراگیر، مرکز تخصصی علوم و نجوم، دو کتاب‌خانه‌ی کودک و نوجوان و مرجع، سالن دو منظوره‌ی آمفی تئاتر و سینما کودک، بازارچه‌ی فروش و فضای بازی کودک است .
بر اساس این گزارش مهندس طاهری؛ پیمان‌کار پروژه و مهندس پورگلیان؛ مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قم نیز که به همراه معاونین خود در این بازدید حضور داشت توضیحاتی را در خصوص چگونگی انجام مراحل مختلف ساخت مجتمع به مسئولان کانون ارائه دادند.
در عین حال مقرر شد با توجه به ارائه‌ی نظرات کارشناسی مسئولان کانون، پیمانکار پروژه با توجه به نیازهای مخاطبان کودک و نوجوان و هم‌چنین با در نظر گرفتن لزوم آموزش غیر مستقیم در کانون، تغییراتی را در برخی فضاهای فیزیکی اعمال کند.
هم‌چنین با توجه به پیگیری های معاونت فرهنگی مقرر شد در صورت تخصیص اعتبار بیشتر از سوی دفنر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تغییرات مورد نظر در اسرع وقت و قبل از تحویل پروژه توسط اداره کل نوسازی وتجهیز مدارس انجام گیرد.
شایان ذکر است پروژه‌ی ساخت مجتمع بین المللی آفرینش‌های دینی مذهبی استان قم در صورت تامین اعتبار مورد نیاز جهت تکمیل فضاهای فیزیکی و تجهیزات لازم، در ایام الله دهه‌ی فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.