بچه های روستای حیدرآباد شخصیت های کتاب را با گل ساختند

کتاب‌خانه‌ی پستی کانون استان قم هم‌زمان با هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی جشنی را با حضور 80 نفر از اعضای خود در روستای حیدرآباد برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، در این مراسم که صبح روز دوشنبه، 26 آبان ماه در مدرسه‌ی آیت الله غفاری برگزار شد، اعضای گروه سنی ب، ج و دال پس از شنیدن آیاتی از قرآن مجید پای صحبت‌های مربی مسئول کتابخانه‌ی پستی نشستند.
محبوبه حسنی مربی کتاب‌خانه پستی بخش جعفریه در این مراسم ابتدا ایام سوگواری امام حسین (ع) و اصحاب باوفای ایشان را به اعضای خود تسلیت گفت،و سپس از کتاب به عنوان تنها یار مهربانی که اطلاعات خودش را بدون هیچ منتی در اختیار ما قرار می‌دهد یاد کرد و به اعضا گفت: اگر بخواهیم از سرعت پیشرفت اطلاعات در دنیای امروز عقب نمانیم بهترین راه، انس و ارتباط با کتاب است.
مربی کتاب‌خانه‌ی پستی ضمن بیان برخی ویژگی‌های کتاب برای کودکان و نوجوانان این روستا افزود: هفته‌ی کتاب بهانه‌ای است برای تجدید نظر در برنامه ها و آشتی ما با کتاب که سرانجامش پیشرفت، سعادت و خوش‌بختی است.
در ادامه انیمیشن « یکی کم است» برای اعضا نمایش داده شد و اعضا با هدایت طیبه حقگو؛ مربی سفال شخصیت‌های فیلم را با گل ساختند.
هم‌چنین از اعضا خواسته شد تا ضرب المثل‌هایی که به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در این انیمیشن به کار گرفته شده بود مانند «پا را از گلیم خود دراز کردن»، «شتر در خواب بیند پنبه دانه» و ... را بگویند.
توضیح در مورد وجه تسمیه‌ی تعدادی از مثل‌های ایرانی و اجرای مسابقه با استفاده از کاریکاتور ضرب المثل‌ها بخش بعدی برنامه بود.
 قصه‌ای نیز با موضوع کتاب توسط حسین افکانه؛ مربی سیار روستایی برای اعضای کتاب‌خانه گفته شد.
جشن کتاب اعضای کتاب‌خانه‌ی پستی کانون استان قم روز دوشنبه؛ 26 آبان ماه با حضور بیش از 80 نفر از اعضای کودک و نوجوان این کتاب‌خانه در روستای حیدرآباد برگزار شد.