برگزیدگان جشنواره نمایش عروسکی کانون استان قم معرفی شدند

جشنواره نمایش عروسکی «دست‌ها و عروسک‌ها» که طی دو روز گذشته با حضور 9 گروه نمایش عروسکی از اعضای نوجوان مراکز فرهنگی هنری در مجتمع کانون استان آغاز شده بود با معرفی سه گروه‌ برگزیده به کار خود پایان داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، هیئت داوران این دوره از جشنواره نمایش عروسکی استانی که متشکل از محمدرضا آزاد؛ کارگردان و کارشناس نمایش، وفا طرفه؛ بازیگر و کارگردان نمایش و مرضیه ثمرده حقیقی کارشناس مسئول کانون استان قم بودند، از میان 9 گروه نمایش عروسکی، 3 گروه را به عنوان برگزیده انتخاب کردند تا پس از پرداخت بیشتر سطح کیفی نمایش‌ها، یک گروه به مرحله‌ی منطقه ای راه پیدا کند.

بر اساس این گزارش نمایش‌های «طوطی و بازرگان» مرکز شماره 9، «الاغ کتاب‌خوان» مرکز شماره 4 و «یک جفت کفش» از مرکز شماره 8 به عنوان گروه‌های برگزیده تقدیر شدند.

هم‌چنین داوران این جشنواره با درنظر گرفتن برخی از ویژگی‌های بارز هر نمایش، گروهی را به عنوان گروه شاخص در هریک از زمینه‌ها معرفی کردند.

بر این اساس از میان نمایش‌های بهار دوستی، دلم یک دوست می‌خواهد، یک جفت کفش و ماجرای عنکبوت، دو نمایش دلم یک دوست می‌خواهد و بهار دوستی در بخش طراحی صحنه و دکور مورد تقدیر قرار گرفتند.

هم‌چنین در بخش ساخت عروسک، نمایش‌های الاغ کتاب‌خوان از مرکز شماره 4، غول اسمانی از مرکز شماره 6 و خداحافظ راکون پیر از مرکز شماره 7 به عنوان برگزیده اعلام شدند.

جایزه بهترین عروسک‌گردانی نیز از میان نمایش‌های مراکز 7، 8، 2 و 9 به محدثه خدابنده‌لو به خاطر عروسک‌گردانی مار در نمایش ماجرای عنکبوت مرکز شماره 2 تعلق گرفت.

در عین حال در بخش انتخاب بهترین بروشور معرفی نمایش، از میان نمایش‌های مراکز 3، 5 و 6 بروشور نمایش « من می‌توانم» از مرکز شماره 3مورد تقدیر قرار گرفت.

هم‌چنین از میان نمایش‌هایی که با اجرای موسیقی و صداگزاری خلاق همراه بودند، نمایش «ماجرای عنکبوت» از مرکز شماره 2 به عنوان برگزیده اعلام شد.

شایان ذکر است طی این دو روز از 58 برگزیده استانی جشنواره رضوی نیز به همراه مربیان آن‌ها با اهدای لوح و جوایز تقدیر شد.

جشنواره نمایش عروسکی کانون استان قم طی روزهای اول و دوم شهریورماه با حضور پرشور اعضای کودک و نوجوان، مدیرکل کانون استان قم، رئیس حوزه هنری، معاون نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی، مربیان موسسه فرهنگی گل نرگس مسجد مقدس جمکران و جمعی از مربیان و کارشناسان در مجتمع فرهنگی هنری کانون استان قم به کار خود پایان داد.