کد خبر: 267499
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
بازدید 1461
اولویت‌های کاری کانون استان قم درسال 96

مدیرکل کانون استان قم در نشست نوروزی که صبح امروز با حضور کارشناسان، مربیان و دیگر کارکنان کانون استان قم برگزار شد بر توجه به سند چشم‌انداز 5 ساله‌ی کانون و تحقق شعار سال 96 در برنامه‌های اجرایی سال جاری تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، محسن ربانی در ابتدای این نشست صمیمانه ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید یاد امام خمینی (ره) و شهدا را گرامی داشت و افزود: امروز هرچه در فضای اجتماعی و فرهنگی داریم مدیون این عزیزان هستیم و هر درختی که در میهن عزیزمان قد برافراشته است قطره ای از خون پاک شهدا پای آن ریخته است.

ربانی هم‌چنین تلاقی و تقارن شروع سال نو با ماه رجب ماهی که همراه با برکات معنوی و مقدمه‌ی ورود به ماه شعبان و رمضان است را به فال نیک گرفت و یادآور شد: این ایام که با ولادت حضرت علی (ع) و مبعث رسول گرامی اسلام (ص) مصادف است تاثیر عجیبی بر سرنوشت انسان دارد چرا که بعثت پیامبر خاتم آغاز لطف ویژه‌ی خداوند به انسان‌ها و شروع راهی است که با دلسوزی و مهربانی بی نظیر ایشان نسبت به انسان‌ها همراه است و امیدواریم در ارتباط با کودکان و نوجوانان بهره‌ای از مهربانی‌های آن حضرت داشته باشیم.

 توجه به سند چشم‌انداز 5 ساله‌ی کانون و تحقق شعار سال 96

مدیرکل کانون استان قم در بخش بعدی صحبت‌های خود دو نکته را در مواجهه با سال جدید عنوان کرد و گفت نکته‌ی اول این‌که نگاهمان در سال جدید توام با سند چشم‌انداز 5 ساله‌ی کانون است و تمام تلاشمان را می‌‎کنیم تا برنامه‌ها را بر این اساس پیش ببریم.

و نکته‌ی دوم تلاش برای تحقق شعار سال یعنی "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" است. همان‌طور که در جلسات سال گذشته با عنوان راه‌های ایجاد فرصت‌های درآمدزایی برای کانون مطرح و پیگیری شد در پی این هستیم تا اعضا را بیشتر با مهارت‌هایی آشنا کنیم و سمت و سوی فعالیت‌ها را به سمتی ببریم که در آینده فرصت‌های شغلی را برای آنان ایجاد کند.

شان فرهنگ اجل از سیاست است

محسن ربانی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: اگرچه هریک از ما دارای فهم و شعور و حساسیت سیاسی هستیم ولی ابدا در بحث انتخابات دخالت نمی‌کنیم چرا که شان فرهنگ اجل از سیاست است و در این حوزه باید مربیان مراقب باشند در عین حال که نوجوانان را با مقوله‌ی انتخابات و اهمیت حضور در تصمیم‌گیری‌های کشوری آشنا می‌کنند اما به هیچ وجه وارد جناح‌بندی‌ها و سوگیری‌های سیاسی نشوند.

در این نشست هم‌چنین سید داوود عبدالمنافی؛ مدیر کانون زبان استان قم نیز ضمن تبریک سال جدید با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند: اگر مسلمانی دو روزش با هم مساوی باشد زیان کرده است گفت چه خوب است هریک از ما به خودمان مراجعه کنیم و ببینیم در سال گذشته چه کرده‌ایم. کم و کاستی‌هایمان را برطرف و تبدیل به احسن کنیم.

وی افزود: ما مدیران می‌رویم و شما مربیان هستید که می‌مانید و باید مجموعه را هدایت کنید.

بخش بعدی نشست نوروزی کارکنان کانون استان قم به بیان خاطرات سال گذشته اختصاص داشت که فضایی با نشاط و صمیمانه را رقم زد.