گرامیداشت روز ادبیات کودک و نوجوان در مجتمع فرهنگی هنری سنندج

ادبیات یکی از بهترین و موثرترین راه های ایجاد شادمانی و شور و تحرک در کودکان است مطالعه ی کتابهای خوب شعر و داستان به آنها کمک می کند تا به شکل غیر مستقیم افکار و احساسات خود را بشنا سند و انرژی سرشار خود را تخلیه کنند کودکان به هنگام شنیدن و بیان قصه ها رابطه ی علت و معلولی پدیده ها را که مهمترین گام برای اندیشیدن و تفکر علمی و منطقی است کشف می کنند . یکی از عمده ترین اهداف ادبیات کودک ، پرورش کودکان است .آنها با داستان ها زندگی می کنند خود را در جایگاه قهرمان قصه ها تصور می کنند و تجربه کسب می کنند .

 بنابراین گزارش ، به مناسبت  روز ادبیات کودک و نوجوان  ویژه برنامه ای با همکاری مجتمع فرهنگی هنری سنندج و صدا و سیمای استان کردستان اجرا شد در این ویژه برنامه که اعضای کودک و نوجوان پسر حضور داشتند . مربیان کانون در مورد اهمیت  ادبیات کودک و نوجوان و اهمیت این روز  برای اعضا صحبت نمودند .

فعالیت های اجرا شده شامل : معرفی مهدی آذر یزدی پیر نیک اندیش قصه ها به صورت طرح دیواری و حضوری  – معرفی مجموعه کتابهای  قصه های خوب برای بچه های خوب  ،  قصه گویی  داستانهای بومی محلی توسط مربیان برای اعضا  ، شعرخوانی از کتابهای چکه ای آواز تکه ای مهتاب با  هدف معرفی شعر به عنوان یکی از انواع ادبیات ، معرفی دونفر از مربیان کانون خانم نادیا حمزه کرمی با قصه ی درخت مراد و خانم دلارام مفاخری با  قصه ی مرغان کاراگاه  با زبان و گویش محلی در طرح سیمرغ قصه های مردم ایران در سال 1392 به سرپرستی آقای اسدالله شکرانه در کتاب آذر یاد از جمله برنامه های روز ادبیات کودک و نوجوان بود .