کد خبر: 238335
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۴
بازدید 1592
طرح توسعه کتابخوانی مرکز سرش آباد با نام سرزمین جادویی من

یکی از طرحهای اجرا شده در مرکز سریش آباد در بخش نوجوان طرح سرزمین جادویی من با همکاری مربیان فرهنگی و مربی ادبی مرکز سریش آباد می باشد که مورد استقبال اعضای نوجوان مرکز قرار گرفت....

طرح سرزمین جادویی من
در تابستان ۹۳ مجموعه طرح هایی با نام سرزمین جادویی من برگزار شد. این مجموعه با سه طرح سرزمین گلها ، سرزمین خوراکی های من و در انتها سرزمین غذاها انجام گرفت. در این سه طرح سرزمین هایی با کمک اعضا خلق شد که تمام اجزا ان در طرح اول از گلهای متنوع ، در طرح دوم از خوراکی ها و تنقلات و در طرح اخر از غذا ها ساخته شده بودند.اعضا در کنار توصیف محیط ویژگی بارز انها را هم بیان کردند که برای طرح اول شهری زیبا برای طرح دوم مزه های خوب و برای طرح اخر بوهای متنوع را بر شمردند.

با کمک این مجموعه طرح ها،  پرورش توان توصیفی اعضا در محیط هایی تخیلی افزایش پیدا کرد. در پایان اعضا به راحتی محیط های تخیلی خود را در قالب داستانهای متنوع بیان کردند.

این طرح در بین اعضا دختر و پسر کودک دو مرکز قروه و سریش آباد انجام گرفت.

طرح شاهنامه خوانی

در ماه شهریور و در کلاس ادبی مرکز سریش اباد، طرحی در راستای طرح توسعه کتابخانی با همکاری بخش فرهنگی برگزار گردید. در این طرح  قبل از شروع کلاس ،  از اعضا خواسته شد مطالعاتی  در سه زمینه  حضور شیطان در شاهنامه ، داستان سیاوش و رویای گرد آفرید انجام دهند.

در جلسه اول بعد از دادن تو ضیحاتی درمورد ضحاک و حضور شیطان در قالب انسان و حضورش در سایر داستانهای شاهنامه ،  کتاب بازی اهریمن به نویسندگی سوسن طاقدیس با کمک اعضا خوانده شد.

در جلسه دوم، بعد از دادن توضیحات مختصری که با کمک و همکاری اعضا شکل گرفت، درمورد دو شخصیت رستم و سیاوش حرف زده شد و کتاب سیاوش خوانده شد. اعضا با تراژدی دردناک مرگ سیاوش و رابطه عمیق سیاوش و رستم آشنا شدند.

در جلسه سوم ، بعد از دادن تو ضیحاتی درمورد گرد افرید و سهراب ، اعضا دانسته های خود را درمورد آنها ، بخصوص سهراب و خاندان و سرنوشتش بیان کردند و کتاب رویای گرد آفرید به قلم خانم مینو کریم زاده خوانده شد و اعضا با تسلطی که بر داستان مرگ سهراب داشتند، کتاب را کامل کردند.

این مجموعه طرحها با هدف اشنایی اعضا با حماسه های غنی شاهنامه در قالب طرح توسعه کتابخانی انجام گرفت که اعضا در انتهای طرح ، با قهرمانان شاهنامه مانند سیاوش و رستم و سهراب اشنا شدند.