طرح امانت دهی عروسکهای دارا و سارا در مرکز یاسوکند ادامه دارد

مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری حسن آباد یاسوکند گفت:عروسکهای سارا و دارا در مرکز فرهنگی هنری یاسوکندهمزمان با سوز سرمای زمستان در آغوش پر مهر کودکان جای می گیرند و کودکان برای عروسکها نغمه لالایی سر داده و برایشان قصه می گویند و با آنها صحبت می کنند

سیده سعدا موسوی افزود:عروسکهای  سارا و دارا قدم به خانه های کودکان گذاشته و  محبت کودکان را در خانه هایشان صمیمانه حس می کنند و با کوله باری از خاطره به مرکز باز می گردند .

وی خاطر نشان ساخت:مرکز یاسوکند دارای هفده عروسک امانتی دارا و سارامی باشد که با توجه به علایق کودکان اقدام به امانت عروسکهای سارا و دارا کرده وبا این کار اعضا را تشویق به رعایت امانت داری و حفظ عروسکها می نماید.

موسوی در ادامه عنوان کرد:این طرح از سالیان پیش در مرکز شروع شده و همچنان ادامه دارد اعضا عروسکها را با هدایایی از قبیل لباس ،گردنبندودستبندهای دست ساز، شعر ، قصه و خاطره های که می نویسند به مرکز بر می گردانند.  

وی ادامه داد عروسک ها نماینده فرهنگ ها هستند و نباید به سادگی از کنار آن ها رد شد و کودکان با عروسک هم ذات پنداری کرده، و از شخصیت آنها برای زندگی خود الگوسازی کرده و در حقیقت کودک با عروسک رابطه ظریف آموزشی برقرار می کند. 

لازم به ذکر است،طرح امانت دهی عروسک های دارا و سارا با اهداف تربیتی عاطفی و در راستای همنشینی بیشتر دارا و سارا با بچه ها در کانون استان کردستان همزمان با مراکز سراسر کشور برگزار می شود.