سهم کانون استان کردستان در اولین جشنواره ملی«عفو و گذشت»

با داوری بیش از 700 اثر رسیده به دبیرخانه کودک و نوجوان اولین جشنواره ملی عفو و گذشت اسامی برگزیدگان در چهار بخش اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ،هیات داوران بخش خاطره و داستان این جشنواره متشکل از محمد‌علی ضیایی،فرحناز سلطانی و فاطمه ستاری  از میان 187 اثر رسیده به دبیرخانه در گروه سنی 17-13 سال آثار فاطمه آقایی از استان قم و معصومه کرامتی و دلنیا متین دوست از آذربایجان‌غربی و در گروه سنی 12-10 سال آثار آراز رحیمی،سیده صبا قریشی و بنیامین طالب‌زاده از آذربایجان‌غربی را به عنوان  منتخب اول تا سوم اعلام کرد.
نسرین بدلی باراندوزی و زهرا آبسوران داوران بخش نقاشی جشنواره نیز پس از داوری 447 اثر رسیده،نارین فرجی از آذربایجان‌غربی،مهدیه شهلی‌بر از سیستان و بلوچستان و بیان تبیره  از استان کردستان را در گروه سنی 17-13 سال و مانا محمود‌زاده از آذربایجان‌غربی،مائده تقی‌زاده از استان گلستان و امیرمحمد نصیریان از اصفهان را در گروه سنی 12-10 سال به ترتیب حائز رتبه‌های اول تا سوم دانست.
در بخش نشریه نگاری هیات داوران متشکل از فریبا نیکبخت،طیبه طاحونی و لیلا فلاح از میان 54 نشریه دیواری،نشریه‌های«بگذرتا بگذرند» کار گروهی نورا حسین‌ن‍ژاد،سیدا عاشق بلخکانلو و مبینا غلام‌زاده و«دست‌ها و قلب‌ها» کار سیده مرضیه نصیری،صباقادرنژاد،افسانه عزیزی و صبا سید عزیزی از آذربایجان‌غربی و «بخشایش کریمانه» کار گروهی نادیا رسولی،نیان خادمی و شیلان خادمی از استان کردستان را در گروه سنی 12-10 سال و نشریه‌های«خوشه خوشه مهر» کار گروهی فاطمه پورعلی،ثنا شیخ بگلو و مبینا صالحی،«جوانه و خاک» کاری از امیرحسین لطف‌جاوید،علی جهاندیده و محمدخادم امیری و«...واین هشت سال» کار گروهی فروزان امینی،رویان قادری و کوثر اعزازی از آذربایجان‌غربی را در گروه سنی 17-13 سال به ترتیب به عنوان رتبه‌های اول تا سوم انتخاب کردند.
رتبه‌های اول تا سوم بخش وبلاگ نویسی این جشنواره ملی بر اساس داوری محمدحسین دیزجی،فراز مشهوری و فاطمه ولادی از میان 18 وبلاگ به ترتیب به آمنه رمضانی،آریا معروفی و تینا بایرام‌زاده از آذربایجان‌غربی رسید.
استان‌های کردستان،اصفهان،فارس،خوزستان،چهارمحال بختیاری،قزوین،قم،کاشان،سمنان،خراسان رضوی،کرمان،یزد،سیستان و بلوچستان،اردبیل،همدان،مازندران،مرکزی و گلستان با ارسال آثار اعضا مراکز کانون پرورش فکری در این جشنواره ملی شرکت داشتند.
اولین جشنواره ملی عفو و گذشت توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری استان آذربایجان‌غربی و با مشارکت اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،اداره کل آموزش و پرورش،دانشگاه ارومیه و حوزه هنری استان برگزار می‌شود.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به عنوان دبیر فرهنگی- هنری بخش نوجوان در این جشنواره مشارکت دارد.