کد خبر: 243969
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
بازدید 1728
هشتمین جشنواره ی شکوفه های قرانی در سنندج برگزار شد

هشتمین جشنواره ی شکوفه های قرانی و سومین جشنواره ی هنری نیایش باران دیروز یکشنبه در سنندج و همزمان با حضور جمع کثیری از کودکان و نوجوانان در تمامی مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،سهیلا شیخی افزود:این جشنواره همزمان با روز حجاب و عفاف با رویکرد های فرهنگی ، هنری ادبی برگزار شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان کردستان گفت:این جشنواره در ماه مبارک رمضان را بهترین و ارزشمندترین فرصت برای آشنا و آگاه کردن کودکان ونوجوانان با فرائض دینی است.

شیخی انگیزه هر چه بیشتر در کودکان و نوجوانان نسبت به مسائل دینی، مذهبی و تربیتی، ترویج آئین های اسلامی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد و ادامه داد: جشنواره شکوفه های قرانی هرسال در ماه رمضان به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و تقویت روحیه معنوی در بین اعضا کودک و نوجوان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: ترویج ارزش ها و فرهنگ دینی و قرآنی همواره یکی از سیاست ها و برنامه های کانون پرورش کودکان بوده و هست و این جشنواره هم در این راستا برگزار شده است.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان با بیان اینکه جشنواره امسال متفاوتر از سال های گذشته بوده است، اظهار داشت: جشنواره نیایش باران از جمله بخش های این جشنواره بود که با حضور کودکان و نوجوانان در قالب کارگاه های خوشنویسی، نقاشی و ادبی برگزار شده است.

فعالیت های اسلامی ماه مبارک رمضان در مجتمع فرهنگی هنری سنندج روانخوانی جزء سی ام قرآن ، روخوانی احادیث با موضوع روزه  و رمضان ، آشنایی با احکام ، قصه گویی قصه های قرآنی از جمله ی برنامه های ماه ضیافت الهی است .

مدیر کل کانون استان کردستان،این جشنواره  با هدف تقویت پرورش حس دینی و روحیه ی خداشناسی ، انس بیشتر اعضا با مفاهیم قرانی ، افزایش مهارت روانخوانی قرآن ،  تحکیم باورهای دینی در کودکان و نوجوانان ، ایجاد انگیزه در اعضا نسبت به انجام وظایف دینی برگزار می گردد .

شیخی خاطر نشان ساخت:برپایی نمایشگاه از آثار فرهنگی،هنری و ادبی مراکز سنندج در ماه مبارک رمضان با محوریت دینی و قرآنی همزمان با برگزاری جشنواره در مجتمع برپا می گردد.

وی همچنین با اشاره به آغاز هفته حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: حجاب یک فریضه الهی و رعایت آن برای همه ما از واجبات است زیرا در آیات قرآن و دستورات دینی به آن تاکید فراوان شده و ما باید کودکان و نوجوانان را با این پوشش اسلامی بیشتر آشنا کنیم.

وی در پایان جمع خوانی نیم جزء از سوره های قرآن،  گروه خوانی ایت الکرسی توسط اعضای مراکز شهرستان سنندج ، قصه گویی مربیان ، مسابقه ی اذان ، اجرای مسابقات قرانی ، برپایی کارگاهای هنری خوشنویسی ، نقاشی و ادبی با موضوع روزه داری و حجاب را از جمله برنامه های اجرایی هشتمین جشنواره شکوفه های قرآنی و سومین جشنواره نیایش باران عنوان کرد.

در ادامه ماموستا حمید شهبازی، یکی از روحانیون سنندجی در این جشنواره معنوی، گفت: برگزاری این گونه برنامه های معنوی در روح و روان کودکان تاثیر گذار خواهد بود، زیرا کودکان روح لطیف و پاکی دارند.

وی در ادمه خطاب به کودکان حاضر در این جشنواره افزود: شما کودکان همانطور که حرف های پدر و مادر را به خوبی گوش می کنید باید  دستورهای دینی و قرآنی را نیز  به خوبی رعایت کنید.

این روحانی سنندجی اظهار داشت: بخصوص در این ایام که ماه مهمانی خداوند است باید تا جایی که می توانید بیشتر با فرهنگ قرآنی دینی آشنا شوید و آنرا چراغ راه هدایت زندگی خود قرار دهید.

وی افزود: شما کودکان و نوجوانان باید آداب و نصایح قرآنی و دینی را به خوبی یاد بگیرید و نهایت استفاده را از این دوران برای یادگیری کلام الهی انجام دهید زیرا شما آینده سازان جامعه اسلامی هستید.

ماموستا شهبازی در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: خانواده ها  باید احساس مسئولیت بیشتری در قبال کودکان و نوجوانان  خود و به ویژه در رابطه با آشنا کردن آنها با مفاهیم و ارزش های قرآنی دینی داشته باشند.

همچنین در این روز  از اعضای نوجوان که دارای حجاب و پوشش مناسب هستند  تقدیر به عمل خواهد آمد.