کد خبر: 267905
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰
بازدید 1450
کارگاه آموزشی " مادران قصه گو" در زرند برگزار شد

کارگاه آموزش قصه گویی با عنوان "مادران قصه گو" در مرکز فرهنگی هنری زرند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، شهرستان زرند از سال گذشته با امضای میثاق نامه ای توسط مسوولین شهرستان به عنوان شهر دوستدار کودکان نام گرفت.
در همین راستا دستگاههای فرهنگی این شهرستان در نظر دارند با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی هنری به معیارها و استانداردهای این میثاق نامه نزدیک تر شوند و به همین منظور نخستین جشنواره مادران قصه گو با  هدف ترویج فرهنگ قصه گویی در خانواده ها و تقویت پیوند مادران و  فرزندانشان در تیرماه سال جاری در زرند برگزار خواهد شد.
بنا بر این گزارش، مرکز فرهنگی هنری کانون زرند به عنوان یکی از متولیان این جشنواره بر آن شد برای ارتقای کیفی جشنواره کارگاه آموزشی را ویژه مادران برگزار کند.
این کارگاه طی دو روز و با حضور 60 نفر از علاقه مندان به هنر قصه گویی برگزار شد و فاطمه جعفرزاده معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان به عنوان مدرس دوره مباحث آموزشی را درباره ویژگی های قصه گویی به فراگیران آموزش داد.
اصول محوری قصه گویی، مطالعه وشناخت مخاطب و تعامل با او،نوع رابطه مادر و فرزند،اهمیت و ضرورت قصه گویی،انتخاب قصه وانواع قصه ها و قصه های مناسب از جمله مباحثی بود که در روز نخست مطرح و درباره آن گفت و گو تبادل نظر شد.
در دومین روز این کارگاه آموزشی نیز مواردی چون زبان بدن لحن و کلام، تمرین بیان و حذف تکیه کلامها- حس قوی-نوآوری در اجرا، تخیل و نقش آن در قصه، قصه هایی که کودکان می گویند، پرسش های کودکان در ادامه قصه، قصه گویی و تقویت تفکر به شرکت کنندگان در دوره آموزش داده شد و مادران حاضر در این کارگاه به تمرین قصه گویی پرداختند.