«کلرژوبرت»:طرح های کتاب خوانی کرمانشاه،شگفت زده ام کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، نویسنده فرانسوی کتاب های دینی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان میهمان ویژه در همایش تجلیل از کتاب خوانان برتر کودک و نوجوان مراکز کانون استان کرمانشاه حضور یافت. 

نویسنده کتاب های « امین ترین دوست»، « کلوچه های خدا»، « در جستجوی خدا»، و...در هفته کتاب و کتاب خوانی میهمان بچه های کرمانشاه شد.

«ژوبرت» در قسمتی از همایش«یار مهربان تنها نیست» پشت تریبون قرار گرفت و به گفتگو با کودکان و نوجوانان کرمانشاهی حاضر در سالن پرداخت.

وی  که در ابتدای شروع مراسم از نمایشگاه طرح های ترویج کتاب خوانی مربیان و فرم های کیلومتری خلاصه نویسی  اعضای مراکز کانون استان کرمانشاه بازدید کرده بود، از اقدامات و فعالیت انجام شده در حوزه کتاب خوانی کانون استان کرمنشاه ابراز شگفتی کرد و آن را ستود.

«کلر ژوبرت» با تشریح زندگی خود از بدو تولد تا ازدواج، از حضور در کشور«ایران » ابراز خوشحالی کرد و  گفت: من ایران را بسیار دوست دارم.

نویسنده کتاب «گربه کوچه ما» در رابطه با انتخاب موضوع داستان هایش نیز عنوان کرد:انتخاب موضوع برای نوشتن سخت است.اما از راههای مختلفی می توان این موضوعات را پیدا کرد.یکی اینکه موضوعاتی را که برای بچه ها مهم است، پیدامی کنم. راه دیگر اینکه موضوعاتی را که برای بچه ها چندان اهمیتی ندارد،ولی حس می کنم که باید بچه ها آنها را بخوانند، دست مایه من برای نوشتن است.

وی در باره سخت ترین داستانی که تا به حال نوشته است نیز گفت: سخت ترین داستانی که نوشته ام، داستانی در باره محیط زیست  وباز گذاشتن در یخچال بود.در هرصورتة هر موضوعی می تواند شکل دهنده داستانی شود.

«کلر ژوبرت» به بچه های کتاب خوان توصیه ها یی نیز کرد.وی ازآنان خواست،جدی ، عمیق و بدون دلزدگی کتاب بخوانند.کتاب هایی که خودشان آنها را خوانده اند و از آن خوششان آمده به دوستانشان معرفی کنند.

«ژوبرت» درپایان سخنانش، از حضور در میان بچه های کرمانشاه، اظهار خوشحالی کرد و سخنرانی خود را با این جمله که: «کتاب می تواند زندگی آدم ها را بهتر کند» به پایان برد.

نشست نقد و بررسی آثار «کلر ژوبرت» فردا صبح دوشنبه 26 آبان ماه ، با حضور نویسندگان کودک و نوجوان استان و اعضای فعال ادبی در محل سالن جلسات خانه معلم کرمانشاه برگزار می شود.