دبیرخانه دایمی حمایت از درختان بلوط در کانون استان کرمانشاه راه اندازی می شود

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، با هدف صیانت از درختان بلوط و همچنین آموزش مقابله با آتش سوزی درختان، از ایجاد دبیرخانه حمایت از این درختان در اداره کل کانون استان کرمانشاه خبر داد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، جلسه شورای فرهنگی این اداره کل با حضور اعضای این شورا، در محل دفتر مدیرکل کانون استان تشکیل شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان در ابتدای این جلسه، با اشاره به آتش سوزی های گسترده و مکرر در جنگل های بلوط  استان کرمانشاه و از بین رفتن درختان  فراوان، توجه ویژه به پیشگری از این اتفاقات ناگوار را ضروری دانست و عنوان کرد: توجه به حفاظت از درختان بلوط ، هرسال نسبت به سالهای گذشته، از اهمیت بیشتری پیدا می کند و این امر، در تابستان، به خاطر افزایش دمای هوا و احتمال آتش سوزی، بیشتر از سایر فصول سال است.

«موزونی»، پرداختن به موضوع آتش سوزی درختان بلوط را یکی از مهمترین دغدغه های خود دانست و بر ایجاد و تاسیس دبیرخانه دایمی حمایت از درختان بلوط، در این اداره کل خبر داد.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه، همچنین از طرح پیشنهادی آموزش کودکان و نوجوانان برای حفاظت و نگهبانانی  از درختان بلوط خبر داد و افزود: کار فرهنگی، کار پیشگیری است. آینده بشر سخت به خطر افتاده و اگر کاری نکنیم برای خودمان، خانواده ها و فرزندان و ...همه ما دچار مشکل می شوند. باید به آفرینش کمک کنیم.هدف ما این است که برگزاری برنامه های فرهنگی برای حمایت از درختان بلوط را به صورت گسترده ای در سطح استان و کشور انجام دهیم.

«موزونی» افزود: دبیرخانه کار خود را با کودکان و نوجوانان در قالب های هنری و ادبی شروع خواهد کرد.همچنین، تندیس زرین بلوط، هر سال طی مراسمی توسط این دبیرخانه به فعالان محیط زیست اهدا می شود.

مدیر کل کانون همچنین از بخش های مختلفی همچون؛ عکاسی از درختان بلوط، نقاشی، شعر و داستان ، مستند سازی، بازدید از جنگل های سوخته، دعوت از کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی و آموزش حمایت از طبیعت به کودکان، و ... در این دبیرخانه خبر داد.

 

وی از اعضای جلسه شورای فرهنگی خواست تا ایده های جذاب فرهنگی با موضوع درختان بلوط  را با جدیت پیگیری  و در راستای حمایت از این درختان و جلوگیری از تخریب آنها، برنامه های متناسب فرهنگی، هنری و ادبی را برنامه ریزی کنند.