آیین باشکوه تجلیل از اعضای برگزیده کانون استان کرمانشاه در مسابقات جهانی نقاشی

در این مراسم از 7 عضو برگزیده در چهل و چهارمین مسابقه نقاشی لیدیسه تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح روز چهارشنبه، 19 آبان ماه 1395، با حضور مسوولین ارشد استان کرمانشاه، 7 عضوکانون پرورش فکری استان کرمانشاه که در مسابقات نقاشی جهانی لیدیسه برگزیده شدند، مورد تقدیر قرار گرفتند.ِ

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در چهل و چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی لیدیسه کشور چک در سال 2016، 8 کودک ایرانی برگزیده شدند، که 7 نفر از آنها کرمانشاهی هستند.

موزونی همچنین گفت:این مراسم که در محل مجتمع فرهنگی و هنری شماره 4 کرمانشاه و با حضور مسوولین ارشد استان کرمانشاه برگزار شد، میهمان ویژه ای نیز داشت.خانم « ایونا کاسالیکا»،داور بین المللی نقاشی کودکان و از موسسان مسابقه نقاشی لیدیسه کشور چک، به عنوان میهمان در این برنامه حضور پیدا کرد.

همچنین در این مراسم، « یوسف شاه حسینی»، معاون سیاسی امنیتی، «باباجانی»، مدیر کل امور اجتماعی و «فاطمه حق شناس»، مدیر کل امور بانوان استانداری کرمانشاه، و...نیز حضور داشتند.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه، در این مراسم، با عرض خوش آمد به میهمان ویژه برنامه و همچنین، تبریک به اعضای برگزیده کانون، با متفاوت دانستن این همایش، آن را مراسمی کم نظیر دانست و افزود: همایش امروز برای تجلیل از 7 عضو هنرمند کانون است که با دست های کوچکشان کاری بزرگ و ماندگار را رقم زدند.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه در بخشی دیگر از سخنانش در خطاب به داور بین المللی میهمان در مراسم گفت: حضور شما در کرمانشاه، نشانه باورمندی تان به فرهنگ  و هنر و به خصوص، به حوزه کودکان است.

«موزونی» همچنین خطاب به کودکان برگزیده مسابقه نقاشی نیز گفت: شما را درود می گویم که با هنرتان نام ایران عزیز و کرمانشاه را در جهان فریاد زدید و با عث فخر ما شدید.

وی در ادامه سخنانش گفت: کسب مدال های ورزشی، علمی، و...اگرچه در جای خود دارای ارزش والایی هستند، اما کسب مدال های هنری نیز در جای خود دارای اهمیت و بسیار ارزشمندند.

در ادامه این مراسم، «یوسف شاه حسینی»، معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه به ایراد سخنرانی پرداخت.

«شاه حسینی» با خیرمقدم به میهمان برنامه و تبریک به اعضای برگزیده ، گفت: کلی پیام های فلسفی را در پس همین نقاشی ها می توان دید.

وی افزود: امیدواریم صدای این موفقیت ها همیشه در شهرمان بلند باشد.

سخنران بعدی این مراسم، خانم« ایونا کاسالیکا»، داور بین المللی نقاشی از کشور چک بود.

«کاسالیکا» با ابراز خوشحالی از اینکه در کشور ایران است، گفت: به خاطر دیدن بچه های برگزیده کرمانشاه به شهر کرمانشاه آمده ام.

وی با اشاره به موفقیت کودکان کرمانشاهی در چهل و چهارمین مسابقه بین المللی نقاشی لیدیسه، گفت: در نقاشی کودکان ایرانی، ردپای فرهنگ ایرانی دیده می شود.استعداد بچه های ایرانی بسیار زیاد است.اینکه 7 اثر نقاشی از کرمانشاه در این مسابقه برنده می شود، فوق العاده است.

در این مراسم ، همچنین گروه سرود نمایش اعضای کانون پرورش فکری به اجرای برنامه پرداختند.

پخش کلیپی با موضوع معرفی کوتاهی از کشور چک، فیلم کوتاه معرفی فعالیت های شاخص اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، و...از دیگر برنامه های جنبی این مراسم بود.

در پایان این مراسم، 7 عضو برگزیده مسابقه نقاشی لیدیسه کشور چک در سال 2016، جوایز خود را از سوی مسوولین دریافت کردند.

همچنین در این مراسم، از مربیان اعضای برگزیده نیز با اهدای هدایایی تقدیرشد.

در پایان این مراسم، اعضای برگزیده وحاضران با میهمان برنامه، عکس های یادگاری گرفتند.