کودکان کرمانشاهی دارای نیازهای خاص صاحب مرکز ویژه خود شدند

با حضور مسوولین استانی، اولین مرکز فراگیر کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، صبح امروز، شنبه 13 آذرماه، اولین مرکز فراگیر کانون استان کرمانشاه افتتاح شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: صبح امروز با حضور «حسین باباجانی»، مدیر کل امور اجتماعی استانداری، «حسین محمدی»، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی، «زهره بالاگبری»، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه و همچنین با حضور دانش آموزان و مربیان مراکز کانون کرمانشاه، اولین مرکز فراگیر در شهر کرمانشاه، طی مراسمی افتتاح شد.

پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی که توسط دانش آموزان کم توان ذهنی اجرا شد، «رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه به سخنرانی پرداخت.

وی گفت: امروز با بیش از 22 سال کارفرهنگی برای کودکان یکی از متفاوت ترین برنامه های فرهنگی را تجربه می کنم. در راستای عدالت فرهنگی در بین کودکان نخستین مرکز فراگیر کانون را افتتاح می کنیم. از ویژگی های این مرکز این است که کودکان با نیازها و ویژگی های خاص در کنار سایر بچه ها و همراه آنها از خدمات و فعالیت های مراکز کانون بهرمند می شوند .

با این حرکت در این مسیر قدم بر می داریم که این گونه کودکان در انزوا نباشند و بتوانند در جامعه آینده حضور داشته باشند. و کودکان معمولی هم درک درستی از دنیا و نیازهای این کودکان داشته باشند .

موزونی افزود: به زودی دومین مرکز فراگیر با بهترین امکانات روز در شهر کرمانشاه افتتاح می شود که پذیرای کودکان با نیازهای خاص هم به صورت گروهی همراه معلمین ویژه خود و هم به صورت انفرادی همراه با خانواده می باشند .

وی افزود: بنابر تفاهم نامه ای که با مراکز استثنایی استان داریم ان شااله بهترین استفاده را از این مراکز در راستای خدمات به کودکان مشمول این مراکز خواهیم داشت.

در ادامه برنامه، سرود زیبایی با حضور دانش آموزان کم توان ذهنی اجرا شد.

همچنین پخش کلیپ، معرفی مرکز فراگیر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در ادامه، «باباجانی» مدیر کل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه در سخنانی به لزوم توسعه و گسترش مراکز فراگیر اشاره کرد.

وی با ابراز تشکر ویژه از «رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه در راه اندازی مرکز فراگیر، افزود: مدیر کل کانون استان کرمانشاه، کار جدی انجام دادند که امروز، این زحمات به ثمر نشسته است.

مدیر کل اموراجتماعی استانداری کرمانشاه، همچنین گفت: با دیدن استعداد و توانایی کودکان و نوجوان معلول، در می یابیم از میان همین افراد، می تواند انسان های مطرح و موثر به وجود بیاید.

وی گفت: افتتاح و راه اندازی مراکر فراگیر، امید را در دل کودکان نیازمند که بارقه های رحمت الهی  هستند، می نشاند.

« باباجانی» در پایان نیز گفت: خدمت همه مسؤولین قول می دهم که آمادگی هرگونه کمکی که از سوی استانداری نیاز باشد را خواهیم داشت. از آقای موزونی می خواهیم که توسعه و راه اندازی این مراکز را برای شهرستان ها هم در نظر داشته باشند.

«محمدی»، مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه نیز با تقدیر از افتتاح مرکز فراگیر در کانون، گفت: بیش از 500 میلیون نفر معلول در جهان وجود دارد و معرفی معلولین به جامعه یک ضرورت است.

وی همچنین افزود: در فراگیر سازی می گوییم که بچه ها توانمندی هایی دارند و می توانند آنها را به منصه ظهور برسانند.

و ما امیدواریم که در کانون پرورش فکری و ...توانمندی های کودکان استثنایی را معرفی نماییم.