کد خبر: 266505
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
درخشش مربی کرمانشاهی در جشنواره بین المللی قصه گویی

با پایان یافتن رقابت های نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، برگزیدگان این رویداد بزرگ فرهنگی معرفی شدذد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، با اعلام اسامی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی- تهران، «وحیدخسروی»، مربی سیار روستایی کانون این استان موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره بین المللی شد.

«رضا موزونی»، مدیر کل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: بسیار خوشحالیم که نام مربی کانون استان کرمانشاه در رقابتی بین المللی درخشیده و برای استان کرمانشاه افتخار آفرینی کرده است.

«موزونی» که در کارنامه خود، داوری چندین جشنواره ملی و بین المللی قصه گویی را دارد، برگزاری جشنواره های قصه گویی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برگزاری جشنواره قصه گویی در جایگاه خود، کوشش قابل تحسین برای حفظ قصه های کهنی است که ریشه در ادبیات سرزمین مادری ما دارد.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه، حفظ، نگهداری و انتقال ادبیات کهن بومی را امری اهم عنوان و اظهار امیدواری کرد، مربیان کانون به عنوان سفیران قصه گویی، در اشاعه این گنجینه گرانبها کوشا باشند.

وی همچنین گفت: قصه گویی در استان کرمانشاه، از دیرپایی و اصالت خاصی برخوردار است و به واسطه ادبیات غنی محلی در جای جای این استان، منابع متعددی برای مربیان قصه گویی کانونی و علاقمندان به قصه گویی وجود دارد.

اما با پایان یافتن نوزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی و اعلام اسامی برگزیدگان، «وحید خسروی»، مربی سیار روستایی کانون استان کرمانشاه با قصه «حیاط خانه ما» در رقابت با  11 قصه گوی خارجی و 15 قصه گوی ایرانی به عنوان تنها نماینده کرمانشاه، موفق به کسب رتبه سوم این جشنواره بین المللی شد.

صبح امروز، یکشنبه اول اسفندماه 1395،برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در بخش ملی،  بین‌الملل و مقاله از سوی داوران هر بخش انتخاب و در مراسم پایانی این دوره از جشنواره با اهدا جوایز معرفی شدند.