اهتمام ویژه  به کیفیت بخشی فعالیت های کانون  در سال 96

اولین جلسه شورای فرهنگی اداره کل کانون استان کرمانشاه در سال 1396 برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، اولین جلسه شورای فرهنگی این اداره کل در سال 1396 برگزار شد.

این جلسه که به میزبانی مرکز شماره 12 کرمانشاه برگزار شد، به بحث و بررسی و تصویب برنامه های کلان فرهنگی، هنری و ادبی اداره کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه در سال جدید اختصاص داشت.

در ابتدای این جلسه، «رضا موزونی»، مدیر کل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه، با تبریک سال جدید برای همه همکاران سالی پر نشاط، بابرکت و پر انرژی آرزو کرد.

موزونی سخنان خود را با غزلی زیبا و دل انگیز از حافظ شیرازی با این مطلع آغاز کرد:

 نوبهار است در آن کوش که خوشدل باشی

که بسی گل بدمد باز و تو در گل باشی

من نگویم که کنون با که نشین و چه بنوش

که تو خود دانی اگر زیرک و عاقل باشی

چنگ در پرده همین می‌دهدت پند ولی

وعظت آن گاه کند سود که قابل باشی

در چمن هر ورقی دفتر حالی دگر است

حیف باشد که ز کار همه غافل باشی...

مدیر کل کانون استان کرمانشاه در ادامه سخنانش با تاکید بر تحقق «اقتصاد مقامتی، تولید-اشتغال» به عنوان انتخاب شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری، اجرای این فریضه در کانون را در بحث تولید عنوان کرد و افزود: تولید در کانون پرورش فکری، تولید فرهنگی و محتوای فرهنگی است. و در این زمینه باید همکاران ، کارشناسان، و..بحث فعالیت های فرهنگی را جدی بگیرند.

«موزونی» از افتتاح 3 مرکز فرهنگی و هنری جدید در استان کرمانشاه نیز خبر داد و گفت: با تکمیل و تجهیز مراکز جدید، فعالیت فرهنگی در سطح استان به حد مطلوبی خواهد رسید و سعی کانون پرورش فکری استا کرمانشاه در اجرای عدالت اجتماعی و برخورداری همه کودکان و نوجوانان از برنامه های فرهنگی و هنری  کانون نیز تا اندازه زیادی میسر خواهد شد.

وی همچنین در سخنانی به پیام نوروزی مدیر عامل کانون کشور اشاره کرد و افزود: در عمل به توصیه ها و رهنمودهای مدیر عامل محترم کانون کشور، باید در «عمق‌بخشی به محتوا»، «توسعه عرضه محصولات و گستره سطح پوشش» و «پایدارسازی فعالیت‌ها و مخاطبان» به عنوان  سه اولویت اصلی برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 96 توجه ویژه ای صورت گیرد.

موزونی ، بحث کیفیت بخشی به برنامه ها و فعالیت های کانون را یکی دیگر از مهم ترین دغدغه های فرهنگی در سال جدید عنوان کرد و همه مربیان و کارشناسان را به تلاش برای تحقق این نکات عمیق فرهنگی توصیه کرد.

تامین ملزومات مراکز از دیگر بحث های مدیر کل کانون استان در این جلسه بود.

وی در این زمینه گفت: با پیگیری های صورت گرفته، به زودی همکاران، شاهد اتفاق خوبی در تامین  مناسب و بسیار خوب در حوزه ملزومات مراکز خواهند بود.

مدیر کل کانون استان کرمانشاه، از بحث های مهمی که تاکید ویژه ای بر آن داشت؛ موضوع انجام بازدیدهای کارشناسی و ارتباط مستمر میان حوزه کارشناسی و مراکز، و نمود بارز نتایج این بازدیدها بود.

ادامه جلسه شورای فرهنگی، به بحث و تبادل نظر اعضا پیرامون موضوع های مختلفی همچون؛ برنامه ریزی برای  افتتاح «مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی» کانون استان، تعیین برگزاری جلسه مسوولین مراکز، تعیین برگزاری جشنواره «برای بلوط»، برنامه ریزی برای افتتاح مراکز جدید، و...پرداخته شد.