آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به اعضای مرکز فرهنگی هنری  باشت

تیم آموزشی پلیس راهور باشت به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک قوانین راهنمایی و رانندگی را برای اعضای مرکز فرهنگی هنری باشت بیان کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد کارشناس تصادفات شهرستان باشت با حضور در این مرکز فرهنگی هنری گفت: آمار نشان می دهد که سالیانه  کودکان و نوجوانان زیادی در معرض خطر سوانح رانندگی قرار می گیرند و نیاز است که آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای حفظ ایمنی شان را فرا گیرند.
سروان شیروان احمدی  آموزش هایی که باعث ایمنی کودکان در برابر سوانح رانندگی می شنود را بستن کمربیند ایمنی، استفاده از پل هوایی و عبور از محل خط کشی عابر پیاده عنوان کرد و ابراز داشت: آموزش استفاده از کمربند ایمنی هنگام نشستن در ماشین از اهمیت زیادی برخوردار است و مشاهده رعایت آن توسط والدین نیز بر آموزش بهتر تاثیر می گذارد.
وی افزود: کودکان باید این مساله را درک کنند که نمی توانند بدون مشاهده دو طرف خیابان به آن وارد شوند و امکان آسیب دیدن آنها با این رفتار زیاد است.
احمدی ادامه داد: استفاده از پل عابرپیاده در مکانهایی که امکان این عبور وجود داردضروری است و باید به کودکان تذکر داده شود که به هیچ وجه در جاهایی که پل عابر پیاده وجود دارد از عرض خیابان عبور نکنند.
کارشناس تصادفات شهرستان باشت تصریح کرد: باید معنی خط کشی محل عبور عابر پیاده را برای کودکان توضیح دهیم و از آنها بخواهیم هنگامی که می خواهند از عرض خیابان عبود کنند حتما از روی خط کشی رد شوند.
وی به  یکی از خطراتی که همواره کودکان را در پیاده رو ها تهدید می کند اشاره کرد و افزود: ماشین هایی که در حال بیرون آمدن از پارکینگ هستند و کودکان باید درک درستی از دید راننده داشته باشند و متوجه باشند که ممکن است به خاطر کوتاهی قدشان در آیینه راننده دیده نشوند و آسیب ببینند.
احمدی  اظهار داشت:  یادگیری مفاهیم تابلوهای راهنمایی و رانندگی می تواند برای جلوگیری از آسیب دیدن کودکان موثر باشد.