برنامه های سال 96 مورد بررسی قرار گرفت

در اولین نشست هم اندیشی اعضای شورای فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، برنامه های سال 96 در محل اداره کل مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در ابتدای این جلسه عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون ضمن ارج گذاری بر خدمات تمامی کارکنان و مربیان مراکز فرهنگی هنری در سال گذشته اظهار امیدواری کرد تا در سال جدید به واسطه همت بلند و در سایه هم دلی و هم راهی تمامی عوامل تاثرگذار در فعالیت های کانونی شاهد سالی پربار برای تمامی کودکان و نوجوانان گلستانی باشیم.
مدیرکل کانون با توجه به انتظارات بیان شده توسط مدیرعامل محترم کانون کشور، برلزوم توجه به اهداف دراجرای برنامه ها و تعامل با سایر نهادها و ادارات تاکید نموده و بیان داشت:هریک از برنامه هایی که در مراکز ثابت و سیار پیش بینی و اجرا می شود می بایست فرایند محور و در راستای اهداف از پیش تعریف شده باشد.
 وی گفت: سند چشم انداز 1404کانون و شعار سال مقام معظم رهبری (اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال) مسیر حرکتی کانون گلستان بوده و امیدواریم که بتوانیم با برنامه ریزی مناسب کودکان و نوجوانانی توانمند و تولیدکننده برای آینده جامعه تربیت نماییم.
لزوم تحلیل وضعیت موجود و ترسیم وضعیت مطلوب آینده   بررسی مقایسه ای تعداد اعضا با با تعداد دانش آموزان هر  شهرستان، ایجاد شرایط لازم جهت برخورداری عموم کودکان و نوجوانان از خدمات کانون با شیوه های مختلف از جمله اجرای مطلوب طرح کانون مدرسه، معرفی محصولات کانون، برگزاری مسابقات و جشنواره ها، فعال سازی سالن های نمایش و اکران فیلم،  نمایش و همچنین  تقویت ارتباطات برون سازمانی با خانواده ها و نهاد های فرهنگی، آموزش و پرورش و خیرین، توجه به اقتصاد کانون در بررسی ظرفیت ها و توانمندی های کانونی، مدیریت هزینه ها، افزایش بهره وری، مشارکتی نمودن برنامه ها، ارتقای توانمندی و مهارت های اعضا و سطح دانش و توانمندی مربیان، ایمن سازی و توسعه مراکز فراگیر و ارائه خدمات به کودکان با نیازهای ویژه از جمله مباحث و پیشنهادهایی بود که توسط مدیرکل کانون گلستان ارائه گردید. چگونگی برگزاری جشن پایانی طرح کانون مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و با حضور مسئولین شهرستانی و استانی از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در ادامه این نشست هریک از اعضا به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص برنامه های سال 96 و طرح کانون مدرسه و چگونگی برگزاری جشن های اثر گذار با حضور دانش آموزان و خانواده ها، برنامه متمرکز سوم خرداد و فعال سازی کانون فیلم گرگان پرداختند.