کد خبر: 233597
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
بازدید 4381
گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان

در آستانه روز شعر و ادب فارسی، روز بزرگ‌داشت استاد شهریار انجمن ادبی با حضور مدیر کل کانون، کارشناسان و مربیان و اعضای فعال مراکز فرهنگی هنری رشت، کوچصفهان و آستانه اشرفیه در مرکز کوچصفهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، نقی علیزاده خطیبانی مدیر کل کانون در این انجمن با گرامی‌داشت روز شعر و ادب فارسی به نقش شعر و ادبیات در جامعه اشاره کرد.
علیزاده با توجه به نقش فرهنگ و تمدن ایرانی در جهان یادآور شد: شعر می‌تواند در ارتقا و تعالی فرهنگ هر جامعه نقش موثری داشته باشد، همچنان که استاد سیدمحمدحسین شهریار با سروده‌های ماندگار خود در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نقش بسزایی داشته است.
وی افزود: شعری که برخاسته از فطرت پاک انسان باشد بر دل ‌ها می‌نشیند و ماندگار خواهد شد و ما وظیفه داریم زبان و ادبیات فارسی کشور عزیزمان را پاس بداریم و در حفظ و گسترش آن کوشا باشیم.
مدیر کل کانون با اشاره به اینکه حفظ و گسترش فرهنگ و ادبیات فارسی از وظایف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است، از تمامی همکاران کانون قدردانی کرد.
سپس کارشناس مسوول ادبی کانون اهداف برگزاری انجمن ادبی را برای حاضران تشریح و به موفقیت‌های اعضای مراکز کانون در جشنواره‌های سراسری رضوی اشاره کرد.
خدابنده منظومه حیدربابایه سلام)سلام به حیدربابا) از سروده‌های استاد شهریار را یکی از آثار ارزشمند ادبی عنوان کرد که در بیشتر دانشگاه‌های جهان مورد بحث قرار گرفته است.
در ادامه اعضای کانون سروده‌های خود با عناوین امام رضا(ع)، باران، امام زمان (عج)، گیلان و ... خواندند و مهمان انجمن به نقد و بررسی این آثار پرداخت.
غلام‌رضا اکبرزاده همکار فرهنگی و شاعر گیلانی عنصر تخیل، رعایت آرایه‌های ادبی، توجه به وزن و قافیه درست، بکارگیری واژه‌های زیبا را از جمله ویژگی‌های شعر مناسب دانست.
قامتی کارشناس ادبی کانون نیز در این انجمن ضمن قدردانی از تمامی همکاران به نقش مطالعه و کتاب‌خوانی در سرودن اشعار ماندگار اشاره کرد و از اعضای کانون خواست تا با مطالعه، گنجینه واژگان و اطلاعات خود را افزایش داده و با آثار ادبی بیشتری آشنا شوند.
انجمن ادبی اعضای مراکز کانون با همکاری مربیان مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان و اجرای شعرخوانی عضو فعال مرکز، موسیقی زنده و اهدای هدیه با تفالی بر اشعار حافظ به تمامی شرکت‌کنندگان، اجرا شد.