نشست تخصصی پرورش حس دینی در کودکان و نوجوانان

نشست تخصصی دانش‌افزایی با موضوع پرورش حس دینی و رشد ارزش‌های اخلاقی در کودکان و نوجوانان با حضور دکتر سنگری نویسنده و عاشورا پژوه برجسته کشور، ویژه مربیان کانون پرورش فکری در مرکز فرهنگی هنری شماره سه رشت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان دکتر محمدرضا سنگری میهمان این نشست تخصصی با اشاره به برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان یادآور شد که در جهان امروزی دغدغه‌های اولیای تربیتی برای پرورش و تربیت کودکان ونوجوانان بسیار است و در پرورش حس دینی و رشد ارزش‌های اخلاقی در کودکان و نوجوانان باید بسیار حساس و دقیق بود.
وی خاطرنشان کرد: مربی در کار پرورشی و تربیتی اول باید از خود شناخت خوبی داشته و بداند کیست تا بتواند کودکان و نوجوانان را پرورش دهد چراکه گروه مخاطب مربی، تمام حرکات، گفتار و رفتار مربی را می‌بیند، درس می‌گیرد و او را الگوی خود قرار می‌دهد.
دکتر سنگری افزود: اصل مهم دیگر در پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان شناخت ویژگی‌های شخصیتی کودک و نوجوان است، پس علم و آگاهی مربی از جامعه هدف و مخاطب خود بسیار ضروری و مهم است و مربی در پرورش و تربیت صحیح کودکان و نوجوانان باید با میثاق فطری و دفینه‌های عقلی و تجربی، استعداهای کودکان و نوجوانان را کشف کرده و با صبر و حوصله کافی به پرسش‌ها و نیازهای آنان پاسخ‌گو باشد.
عاشورا پژوه برجسته کشور با اشاره به دین مبین اسلام و سنت پیامبر خدا و امام حسین علیه السلام در خصوص تربیت کودکان و نوجوانان گفت: رفتار و کردار بزرگان دینی ما با کودکان، نشان‌دهنده‌ی شناخت صحیح‌شان از ویژگی‌های فطری کودکان و نوجوانان است و با علم به ویژگی‌های کودکان، آنان را دوست داشته و با آنان رفتار می‌کردند.
فرآیندمحوری، دقت در محتوا و شیوه و ابزار تربیتی، فضای مناسب و هماهنگ با موضوع، برنامه‌ریزی هدفمند و ارزیابی فعالیت‌های تربیتی از دیگر مواردی بود که میهمان نشست در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار داد.
نشست تخصصی دانش‌افزایی با موضوع پرورش حس دینی و رشد ارزش‌های اخلاقی در کودکان و نوجوانان با حضور 100 مربی و کارشناس اداره کل کانون پرورش فکری استان گیلان در عصر روز هجدهم آذر در مرکز فرهنگی هنری شماره سه رشت برگزار شد.