کد خبر: 242969
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
بازدید 1287
اولین نشست تخصصی مربیان ادبی  در سال 1394

اولین نشست تخصصی مربیان ادبی، ویژه ی فصل بهار در تاریخ 21/03/1394با حضور مدیر کل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، در این نشست که با هدف هم اندیشی و هم افزایی در رابطه با فعالیت های ادبی مراکز فرهنگی هنری برگزار شد، نقی علیزاده خطیبانی مدیر کل کانون استان گیلان ضمن تشکر از برگزاری چنین نشست ها،  اهمیت فعالیت و آموزش های مربیان را یاد آور شد.
علیزاده در ادامه با بیان این نکته که رسالت کانون ایجاد زمینه برای رشد و ارتقای توانایی های اعضا است، لزوم توجه به افزایش دانش ادبی و کیفی سازی فعالیت ها در مراکز فرهنگی هنری کانون را مورد تاکید قرار داد.
در ادامه این نشست اسفندیار ضیائی، معاون فرهنگی کانون گیلان نیز در رابطه با آموزش، فضا سازی مراکز فرهنگی هنری و محتوای آموزش ها، مطالبی را بیان کرد.
ارایه گزارش از نشست های سال گذشته، صحبت پیرامون چگونگی فضا سازی مراکز فرهنگی هنری در آغاز فصل تابستان و تلاش برای جذب و پایدار سازی اعضا، همچنین چگونگی به کارگیری قابلیت ها در مهارت خواندن، از مواردی بود که خدابنده کارشناس مسوول ادبی به آن اشاره داشت.
فاطمه جاوید، کارشناس آموزش و پژوهش نیز ضمن معرفی  فعالیت های پژوهشی مربیان ادبی در مراکز ، در ارتباط با ضرورت توجه به این بخش سخن گفت.
جلسه هم اندیشی با صحبت پیرامون کیفی سازی فعالیت های ادبی،کتاب های مناسب برای کودکان و نوجوانان، دوپنجره،  مسابقه ها، انجمن های ادبی همچنین بحث پیرامون کارگاه ها و طرح های ادبی موفق پس از تبادل نظر، به نشست یک روزه خودپایان داد.
گفتنی است این نشست با حضور مدیر کل، معاون فرهنگی، کارشناسان و مربیان ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری مجتمع رشت برگزار شد.