هر دانش آموز، یک مهارت

فعالیت پایگاه‌های بهبود اوقات فراغت درتابستان 1394 با رویکرد " هر دانش آموز، یک مهارت " با همکاری و مشارکت کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان اجرا می شود.

                                       
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، فعالیت‌ این پایگاه ها به منظور بهینه‌سازی اوقات فراغت و استفاده از ظرفیت‌های موجود، با همکاری ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف از جمله کانون پرورش فکری استان گیلان برنامه ریزی شده و در حال اجرا می باشد.
بر همین اساس کانون استان گیلان با 31 مرکز فرهنگی هنری ثابت، چهار کتابخانه پستی در شهر های رشت، آستارا، لاهیجان، تالش و یک کتابخانه سیار روستایی در شهرستان آستارا، برنامه‌های خود را به کودکان و نوجوانان ارایه می کند.
در این راستا کودکان و نوجوانان 6 تا 16سال با ثبت نام درمراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری ضمن امانت کتاب، در فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و علمی که با محوریت کتاب، بهره‌گیری از تعالیم دینی و در جهت آموزش سبک زندگی ایرانی اسلامی  برنامه ریزی و اجرا می شود، شرکت می کنند.
کشف و پرورش استعداد های اعضا، فراهم آوردن امکان مشارکت اجتماعی، برنامه‌ریزی و به موازات آن، تفریح و سرگرمی از دیگر هدف‌های کانون پرورش فکری می باشد که برای بهینه‌سازی و پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در طول سال دنبال می شود.