امانت کتاب اصلی ترین ماموریت کانون است

<BR> <BR> مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در نشست با مربیان مراکز سیار روستایی از امانت کتاب به عنوان اصلی ترین ماموریت کانون پرورش فکری یاد کرد.

 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، با حضور مدیرکل کانون، کارشناس مسئول و کارشناس فرهنگی و مربیان مراکز سیار،  نشست مربیان مراکز سه گانه سیار روستایی این کانون در راستای توسعه برنامه ها و اهداف مورد نظر برگزار شد.
قاسم عزیززاده گرجی در این نشست با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی در مراکز سیار روستایی، از امانت کتاب به عنوان اصلی ترین فعالیت مربیان یاد کرد و بر کیفیت ارایه امانت کتاب به کودکان ونوجوانان روستایی تاکید کرد.
وی خطاب به مربیان مراکز سیار افزود: شناخت موقعیت روستا ها، ظرفیت های فرهنگی و جغرافیایی موجود و شناخت علایق و نیاز های کودکان ونوجوانان از جمله ماموریت های مربیان سیار روستایی است که می تواند ما را در توفیق اهداف کانون یاری بخشد.
مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران در قسمت دیگری از صحبت های خود به تعامل با مدارس اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری با مدارس از دیگر وظایف مربیان است و در این خصوص می بایست تعامل و همکاری با مدیران مدارس روستایی توسعه یابد.
گرجی ادامه داد: هرچه تعامل کانون ومدرسه بیشترشود فضای فرهنگی و نشاط در کودکان ونوجوانان توسعه می یابد که به دنبال خود زمینه اقدام فعالیت های جدی تر فراهم می شودو حتی رشد تحصیلی را نیز بهمراه خواهد داشت.
این مسئول فرهنگی یادآور شد؛ مربیان سیار روستایی جذابیت های کتاب و کتابخوانی را برای کودکان ونوجوانان روستایی تبیین نمایند و آنان را در مسیر کتابخوانی سوق دهند.
وی همچین به جذب عضو و پایدار سازی اعضا به عنوان دیگر شاخصه های توسعه فعالیت های واحد سیار روستایی اشاره کرد و در این خصوص تصریح کرد: توجه به نشاط و جذابیت در اجرای برنامه های فرهنگی می تواند در جذب و پایدار سازی اعضا موثر باشد.
انعکاس به موقع مشکلات و همچنین تعامل با مسئولان آموزش و پرورش و سایر مسئولان، از دیگر نکات مورد تاکید مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران بود که به آن اشاره داشت.
 لازم به ذکر است در ادامه این نشست مربیان مراکز سه گانه سیار روستایی مازندران با حضور کارشناس و کارشناس مسئول فرهنگی استان به بحث و تبادل نظر پیرامون تقویت فعالیت ها، شناخت فرصت ها و تهدیدات و انتقال تجارب شخصی پرداختند.