فضای آموزشی و تربیتی کانون با شرایط جدید و نیازهای جامعه منطبق شود

عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با حضور در کانون پرورش فکری مازندران گفت:کانون باید فضای آموزشی و تربیتی خود را کاملا متحول و هماهنگ با شرایط جدید و نیازهای جامعه تغییردهد.

 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با حضور در جلسه شورای فرهنگی، هنری و ادبی این کانون با بیان اینکه مازندران دارای ظرفیت های بسیاری است، گفت: این ظرفیت ها از طرفی سبب رشد فعالیت ها و از سویی نیز دشورای انجام آنان می شود.
حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادعلی اکبری افزود: ظرفیت های خوبی مانند امکانات سخت افزاری با توجه به حضور نیروی انسانی مستعد و محیط مناسب زمینه رابرای رسیدن به اهداف تربیتی و فرهنگی فراهم می کند.
این مقام مسئول با بیان اهمیت کارزار جنگ نرم دشمن از دیدگاه مقام معظم رهبری ، بیان داشت: دراین کارزار فرهنگی اگر هر مجموعه ای دارای 20 نیروی مستعد، معتقد و توانمند باشد، قدرت مقابله با دویست نیروی دشمن رادارد.
حجت الاسلام علی اکبری اظهرداشت: با آموزش مناسب نیروها، شناخت اهداف از سوی آنها و وجود انگیزه و ابتکار عمل می توانیم براقدامات ظلم ستیزانه دشمن پیروز شویم.
وی بیان داشت: در فضای اسلام هراسی که پشت صحنه آن ایران هراسی قراردارد، مجموعه اقدامات دشمن به صورت انفعالی است و به هرشکل ممکن قصد مقاومت در برابرمارادارند.
عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ادامه د اد: درچنین شرایطی رهبرآگاه و خردمند نامه کوتاهی خطاب به جوانان کشورهای خارجی می نویسد و آینده و عقبه جبهه دشمن را مورد خطاب قرارمی دهد.
حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه رهبرفرزانه در فضایی کاملا غیررسمی اقدام به ارسال نامه می کنند، افزود: درحال حاضر میدان از دسترس و نفوذ دشمنان خارج است و نمی توانند جلوی اشاعه پیام را بگیرند.
وی اقدام رهبر جمهوری اسلامی ایران را با عنوان مواجهه نرم و کاملا جدی به قلب دشمن عنوان کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه طبع لطیف و برخورد درست می تواند جوانان را متقاعد کند، اظهارداشت: دراین میان افرادی مرعوب و منفعل درعرصه فضا مجازی حضوردارند که در جهت ضعیف کردن قدرت ما و کمک به دشمن فعالیت می کنند.
 
* لزوم  ورود مراکز کانون در رویارویی با رخنه های فرهنگی
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم ورود مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در عرصه مواجه و رویارویی با رخنه های فرهنگی دشمن، ابرازداشت: برای مبارزه با دشمن نیاز به رصد، شناخت دشمن و میدان مبارزه داریم.
حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه توجه به بخش مکتوب مبارزه با جنگ نرم دشمن کمتر دیده شده است، افزود: باید به عملیاتی که دشمنان در تسخیرفکر و ذهن فرزندان مادارانند، توجه جدی شود.
عضو هیات مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشوربا اشاره به گذشت  سه دهه از انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: در حال حاضر کانون باید فضای آموزشی و تربیتی خود را کاملا متحول و هماهنگ با شرایط جدید و نیازهای جامعه تغییردهد.
 
* پیام های کانون متناسب با ضرب آهنگ انقلابی و نیازهای نسل جدید تعریف شود
 
وی با اشاره به  اینکه در کانون پرورش فکری شرایط آموزشی و تربیتی  فارغ از مبارزه با جنگ نرم دشمن مشاهده می شود، گفت: تا آنجا که باید پیام های کانون متناسب با ضرب آهنگ انقلابی و نیازهای کودک نسل جدید نیست.
حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون توجه به هنگام نسبت به طراحی ابزارو تجهیزات دشمن در ضربه زدن به اقتصاد و فرهنگ کشورافزود: لازم است پادزهر مناسب در مواجهه با طراحی دشمن پیش از راه اندازی و ورود آن به کشورساخته شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه نمادها و نشانه های انقلاب را به خوبی به فرزندانمان آموزش ندادیم، اظهارداشت: لازم است پیام شهدا را توضیح دهیم و تببین کنیم.
 وی با اشاره به دسیسه های دشمن در جهت کم رنگ کردن فعالیت های کشور، افزود:تا کنون چه میزان توانسته ایم، جمال انقلاب و ولایت رابه فطرت زیبای فرزندانمان نزدیک کنیم.
حجت الاسلام علی اکبری با بیان لزوم پرداختن به مبانی و پیام های انقلاب جمهوری اسلامی ایران، اظهارداشت: مازندران با همت و خلاقیت درحوزه مدل زیست قرآن کارکند و مربیان نیز دراین عرصه وارد شوند
 
در ابتدای این نشت نیز مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران با گرامیداشتن حماسه 6بهمن آمل به بیان تعداد مراکز فرهنگی و هنری کانون در این استان و گزارشی ازشرح فعالیت ها و برنامه های این کانون پرداخت.
قاسم عزیززاده گرجی با اشاره به اینکه 2مرکز نیز در چالوس در حال احداث است، ابرازداشت: این پروژه ها از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به مازندران بود که هم اکنون 85درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران اظهارداشت: 2 هزار و پانصد متر مربع  زمین نیز برای احداث پردیس کودکان و نوجوانان درمیان ساحل و جاده اصلی نوردر نظر گرفتیم.
گرجی ، حضور داو طلبانه کودکان و نوجوانان درمراکز کانون پرورش فکری استان را از ویژگی های ارزشمند کانون برشمرد و افزود: توجه به کارکیفی و نیاز مخاطب در اجرای فعالیت و برنامه ریزی بسیارمهم است .
این مقام مسئول ادامه داد: دارابودن مربیان فعال، برجسته بودن نقش مربی گری پرسنل، توجه ویژه به فرآیند رشد تربیتی ، داشتن فضای صمیمی و دوستانه از ویژگی های مراکز فرهنگی و تربیتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.
*توجه به نهاد خانواده در فرایند تربیتی کودک
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت توجه به نهادخانواده در مراحل مختلف تربیتی فرزندان، ابرازداشت:تعامل تاثرگذارمیان خانواده و نهادآموزشی در رشد تربیتی کودکان بسیاردارای اهمیت است.
این مسئول فرهنگی با بیان اینکه توجه خانواده به کانون به عنوان یکی از اصول تربیت می باشد، اظهار داشت: گاهی به صورت اشتباه نقش خانواده را حدف یا کم رنگ  کرده ایم که لازم است نقش خانواده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تبیین شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران ابرازداشت:لازم است به اهمیت حمایت و پشتیبانی و حتی مطالبه از برنامه های نجات بخش اجتماعی یعنی حوزه اخلاق و فضیلت توجه شود.
وی توجه به حوزه اخلاق در بخش کودک و نوجوان را دارای اهمیت عنوان کرد و افزود: فضای مجازی و استفاده ازآن درکشوروجود دارد و باید دراستفاده از آن  مدیریت لازم صورت گیرد.
شایان ذکراست: مربیان و کارشناسان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز به بیان دغدغه های خود پیرامون رشد تربیتی و اخلاقی کودکان پرداختند.
طراحی پنجاه برنامه فرهنگی ، 149 نوبت بازدید از مراکز کانون، برگزاری جلسات کارشناسی به منظورارزیابی فعالیت کارشناسان و ...از برنامه های فرهنگی کانون درسال جاری بود.
حضوربیش از 39هزارکودک و نوجوان به عضویت کتابخانه کانون ، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان، مسئولین ومربیان کانون، توجه به فعالیت انیمیشن در مراکز ، برگزاری جشنواره مجسمه های شنی، نمایش عروسکی ، سینمای کودک و ..نیزاز دیگر اقدامات بخش های مختلف کانون در سال 93 عنوان شد.