نشست اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان مازندران

با حضور رییس صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران، نشست کارکنان کانون پرورش فکری عضو این صندوق، برگزار شد.

 
 
 
به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، انوشیروان حاجیان رییس صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران با حضور در جمع کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری مازندران به پرسش های آنان در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان پاسخ داد.
در ابتدای این نشست، مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران با بیان اهمیت عضویت همکاران خود در این صندوق، خواستار عضویت سایر کارکنان در مجموعه اقتصادی شد.
قاسم عزیززاده گرجی، انتفاع کارکنان کانون پرورش فکری مازندران از این صندوق را بسیار اندک عنوان کرد و اظهار داشت: اطلاعات و آگاهی همکارانمان از این صندوق در حد کمی است که با برگزاری این نشست و سایر نشست های آتی در جهت آشنایی هر چه بیشتر همکارانمان تلاش خواهیم کرد.
رییس صندوق ذخیره فرهنگیان استان مازندران نیز با استقبال از این نشست افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان از سال 74به صورت موسسه ای متمرکز و رسمی، کار خود را آغاز کرد و تاکنون با هدف تشویق و ترغیب فرهنگیان به فعالیت های اقتصادی، تشکیل بازار سرمایه، جلب نقدینگی و اعطای وام و تسهیلات، اقدامات نسبتا موثری را در کشور انجام داده است.
 وی در ادامه افزود: انجام فعالیت های آموزشی و پرورشی، سپرده گذاری در بانک ها، اخذ نمایندگی، برنامه ریزی برای اجرای تورهای سیاحتی و زیارتی و انجام امور کارگزاری بیمه از جمله اقدامات دیگر در کارنامه این صندوق به شمار می آید.
نماینده صندوق ذخیره فرهنگیان در استان مازندران با تشریح روند مدیریت این صندوق در کشور بیان داشت: مدیریت این صندوق تاکنون به صورت متمرکز بود ولی با رایزنی و هماهنگی های به عمل آمده، تعداد معدودی از استان ها از جمله مازندران، برای افتتاح صندوق ذخیره استانی، مجوز دریافت کردند.
وی با تاکید بر انعقاد تفاهم نامه همکاری میان این صندوق و اداره کل کانون پرورش فکری تصریح کرد: علی رقم عضویت کارکنان این کانون در صندوق ذخیره فرهنگیان، با این تفاهم نامه می توان سهم انتفاع کارکنان کانون را از این صندوق توسعه بخشید.
 حاجیان با اشاره به استقبال خوب فرهنگیان مازندران از این صندوق گفت: حدود 80 درصد از کارکنان و معلمان آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان و کارکنان اداره کل کانون پرورش فکری در این صندوق عضویت دارند که با شکل گیری دفتر استانی و به کارگیری قابلیت های مدیریت غیرمتمرکز و لحاظ نمودن نرخ ترجیح مکانیزم های اقتصادی در استان، امکان فعالیت های اثربخش محقق می شود .
 حاجیان در پایان ضمن دعوت از عموم کارکنان این اداره کل برای پیشبرد اهداف این صندوق در مازندران گفت: ما از نظر و پیشنهاد فرهنگیان استان در جهت پیشبرد مصالح سیستم استقبال می کنیم و در صورت پذیرفته شدن پیشنهادها، عملیاتی و به کار گرفته خواهد شد.