توانمند سازی مربیان مهمترین رسالت  کانون برای توسعه فعالیت های حوزه کودک ونوجوان است

<BR> مدیر کل کانون کانون پرورش فکری مازندران دردوره آموزشی برنامه ریزی فرهنگی که در ساری برگزار شد گفت: توانمند سازی مربیان مهمترین رسالت کانون برای توسعه فعالیت های حوزه کودک ونوجوان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری مازندران، این دوره آموزشی به مدت سه روز با حضور 28 مربی امور فرهنگی مراکز فرهنگی و هنری این کانون در مرکز آموزش ساری برگزار شد.
این دوره با حضور استاد قاسم کریمی  و با هدف تقویت دانش و مهارت های مربوط به برنامه ریزی به مدت 16 ساعت برگزار شد.
مدرس این دوره آموزشی با تعریف برنامه ریزی به تشریح انواع برنامه ریزی، گام های برنامه ریزی و تبیین برنامه ریزی فرهنگی پرداخت و با بیان نکات اجرایی در ارایه برنامه های فرهنگی اعضای این دوره را با شیوه های برنامه ریزی آشنا ساخت.
در ابتدای این دوره مدیر کل کانون پرورش فکری مازندران نیز با اهمیت دوره های آموزشی افزود: توانمند سازی مربیان یکی از دغدغه های کانون پرورش فکری مازندران برای توسعه فعالیت های فرهنگی حوزه کودک ونوجوان است.
قاسم عزیززاده گرجی اظهار داشت: اعتقاد داریم که آموزش مهمترین فرایند توسعه است و بر این اساس تلاش شد تا در کانون پرورش فکری مازندران؛ حتی بیش از دوره های مصوب نیز دوره های آموزشی ویژه کارکنان و مربیان کانون صورت پذیرد.
وی بابیان اینکه هزینه برای آموزش، سرمایه گذاری است تاکید کرد، تبادل تجربیات ،انعکاس و بازخورد آموزش های صورت گرفته در عمل از محوری ترین نکات مورد توجه در برگزاری این دوره ها می باشد.
گرجی مربی را رکن اصلی کانون عنوان کرد که خلاقیت و پویایی اعضای مراکز فرهنگی و هنری را فراهم می سازند و افزود: هرچه نگاه مربی به فعالیت های و نحوه اجرای آن علمی تر باشد، میزان توفیق در برنامه نیز بیشتر خواهد شد.
مدیر کل کانون مازندران  در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح اهمیت برنامه ریزی فرهنگی در کانون پرداخت و یادآور شد: نحوه انتقال و روش ارایه  پیام و محتوا، مهمترین مسئله در برنامه ریزی است که می بایست به آن توجه شود.
این مسوول فرهنگی به پژوهش در عمل نیز اشاره داشت و تاکید کرد: اقدام پژوهی و پژوهش در عمل نیز باید در ذات فعالیت های مربیان کانون باشد. چرا که می تواند آنان را در شناخت فرصت ها و تهدیدات و برنامه ریزی بهتر یاری بخشد.
وی رابطه بین عضو، مربی و فعالیت را رابطه ای چند سویه و پیوسته دانست و اظهار داشت: در کنار هم بودن این سه مهم و رابطه بین آنها، فعالیت های کانون را ماندگار می سازد.
قاسم کریمی، مدرس این دوره آموزشی  که معاون فرهنگی پیشین کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان کشورنیز بود نیز با تاکید بر اهمیت کار در کانون، مدیر کل کانون مازندران را کانونی معرفی کرد و افزود: شرایط بچه های امروز به گونه ای است که نیازمند برنامه ریزی دقیق تر و توسعه یافته تری است.
وی آشنایی مربیان به جنبه های مختلف برنامه ریزی را مسئله ای ضروری در اجرای فعالیت های فرهنگی و توفیق در عمل عنوان کرد و خواستار توجه مربیان کانون به اهمیت برنامه ریزی شد.
گفتنی است در پایان این دوره آموزشی، با حضور مدرس این دوره و مدیر کل کانون مازندران، مربیان به صورت کارگاهی به انجام برنامه ریزی برای یک مرکز فرهنگی و هنری پرداختند و آنرا مورد نقد و بررسی قرار دادند.