کانون پرورش فکری مازندران فعالیت های نمایشی اش را توسعه می دهد

اداره کل کانون پرورش فکری مازندران در راستای تقویت برنامه های فرهنگی، هنری و ادبی خود، فعالیت های نمایشی حوزه کودک ونوجوان را توسعه می دهد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، مدیر کل این کانون در جلسه ای که بمنظور توسعه فعالیت های نمایشی حوزه کودک ونوجوان با حضور کارشناس واحد تئاتر کانون پرورش فکری کشور، کارشناس مسوول کانون مازندران و کارشناس هنری استان صورت پذیرفت بر تقویت فعالیت های نمایشی گروه سنی کودک ونوجوان در استان تاکید کرد.
قاسم عزیززاده گرجی با اهمیت فعالیت های نمایشی و استفاده موثر از این ابزار در ارایه محتوای تربیتی خواستار اقدام عملی مربیان کانون در سطح مراکز فرهنگی و هنری استان شد.
وی افزود: هدف ما از نمایش؛ معرفی کانون، تولید کار جدی و فاخر است و در این خصوص از هر گونه ظرفیتی در حوزه نمایش حوزه کودک ونوجوان حمایت می کنیم.
گرجی اظهار داشت: توسعه فعالیت های نمایشی ره آورد موثری خواهد داشت. پر کردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان و استقبال خانواده ها از برنامه های نمایشی فاخر و سالم یکی از مواردی است که جزو دغدغه های این کانون محسوب می شود.
گرجی ظرفیت سالن های نمایشی این اداره کل و مراکز فرهنگی و هنری را یکی از پیش نیاز های ضروری برای توسعه فعالیت های نمایشی کانون دانست و بر توجه همکاران خود بر اجرای فعالیت های نمایشی در کانون تاکید کرد.
مدیر کل کانون مازندران در عین حال خطاب به کارشناس هنری استان خواست؛ نسبت به شناسایی هنرمندان عرصه نمایش در گروه سنی کودک ونوجوان- ایجاد گروه: کتاب، تئاتر،مدرسه و  بررسی ظرفیت های نقالی و پرده خوانی مربیان کانون و تناسب آن با فرهنگ بومی و محلی برای گسترش فعالیت های نمایشی اقدام نماید.
وی در عین حال از حمایت خود نسبت به ایجاد مرکز مستقل تئاتر در این کانون خبر داد و اظهار داشت در صورت وجود ظرفیت و بستر های لازم، نسبت به این مسئله اقدام خواهد شد.
توجه به نقش نمایش و تئاتر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی از دیگر صحبت های گرجی در این خصوص بود. وی بیان داشت: کار فرهنگی بویژه؛ نمایش می تواند تاثیر مستقیمی بر مخاطب داشته باشد. استفاده از موضوعات مناسب و اجتماعی و تربیتی در قالب برنامه های نمایشی، تاثیرات قابل توجی بر گروه هدف خواهد داشت.
سعید زین العابدینی کارشناس واحد تئاتر کانون پرورش فکری کشور و کارگردان ئتاتر نیز در این جلسه با بیان اهمیت نمایش به عنوان ابزار کمک تربیتی از طرح :"کتاب، تئاتر، مدرسه "به عنوان یکی از مشوق های کتابخوانی و تقویت مهارت های خواندن  در کانون یاد کرد . افزود: این طرح می تواند با قابلیتی که دارد در کانون و مدارس مازندران نیز  اجرا شود.
وی بیان داشت: در این طرح، با استفاده از هنرتئاتر مفاهیم کتاب های تربیتی ودرسی به صورت نمایشی برای دانش آموزان و کودکان ونوجوانان ارایه می شود.
وی همچنین از طرح"نسل نو" به عنوان طرحی برای حمایت از پایان نامه های دانشجویی رشته های هنر های نمایشی در گروه سنی کودک ونوجوان یاد کرد.
این کارگردان تئاتر از " تئاتر سلامت" نام برد و افزود: در برخی از ئتاتر های گروه سنی کودک و نوجوان شاهد یک نوع اجرای بدون محتوا یا کم محتوا هستیم که هدفشان صرفا خنداندن مخاطب است و در این خصوص از هر شیوه غیر تربیتی نیز استفاده می شود.
زین العابدینی اظهار داشت: می بایست به مضامین مهم اخلاقی و تربیتی در حوزه کودک ونوجوان به دقت توجه شود و ضمن ایجاد نشاط در جهت ارایه محتوای تربیتی و اخلاقی تلاش نمود.
این هنرمند بیان داشت: در تئاتر سلامت که مورد نظر مرکز ئتاتر کانون است؛ ما به دنبال یک کار محتوایی در کنار اصول و تکنیک حرفه ای هستیم.
 
وی پیشنهاداتی نیز به مدیر کل کانون مازندران و کارشناسان این استان ارایه نمود.
ایجاد مرکز تخصصی تئاتر کودک ونوجوان- طرح نسل نو با حمایت از پایان نامه های دانشجویی در رشته هنر های نمایشی- اجرای نمایش های مدرسه ای و پرده خوانی  و اجرای نمایش های موفق کشوری در استان از جمله آن بودند.